کد خبر: 555354
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ ۲۱:۲۶:۵۰
| |

وزیر ژاپن در ایران:

تالاب انزلی را باید برای مردم جهان حفاظت کنیم

وزیر ژاپن در ایران از مرکز آموزش تالابی کشور در پناهگاه حیات وحش «سِلکه» گیلان بازدید کرد و گفت: برای احیای تالاب انزلی چالش‌های مختلفی وجود دارد ولی این موضوع به این معنی نیست که امکان‌پذیر نیست.

تالاب انزلی را باید برای مردم جهان حفاظت کنیم
کد خبر: 555354
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ ۲۱:۲۶:۵۰

کازو توشی آیکاوا عصر امروز در جریان بازدید از نخستین مرکز آموزش تالابی کشور در پناهگاه حیات وحش «سِلکه» گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای احیای تالاب انزلی چالش‌های مختلفی وجود دارد ولی این موضوع به این معنی نیست که امکان‌پذیر نیست. 

​به گزارش فارس، وی هدف از سفر خود به گیلان را، بررسی پروژه آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) که از سال ۲۰۰۳ تا سال ۲۰۱۹ انجام شده و همچنین پیگیری وضعیت کنونی تالاب‌های گیلان اعلام کرد و گفت: طی دو سال گذشته بخاطر کرونا نمی‌توانستم به گیلان سفر کنم و اکنون سفر به گیلان باعث خوشحالی است و بعد از اینکه به تهران بازگشتم چگونگی کمک و همکاری جایکا را بررسی می‌کنم. 

به گفته سفیر ژاپن در ایران، تنوع زیست محیطی تالاب انزلی نه تنها برای ژاپن و ایران بلکه برای مردم جهان بسیار ارزشمند است و باید از آن حفاظت کنیم. 

وزیر ژاپن در تالاب انزلی

وزیر ژاپن در تالاب انزلی

وزیر ژاپن در تالاب انزلی

تالاب انزلی یکی از با ارزش‌ترین اکوسیستم‌های حاضر و یکی از تالاب‌های عضو کنوانسیون رامسر است که زیستگاه پرندگان و آبزیان ارزشمند استخوانی است و این تالاب از نظر اقتصادی، اجتماعی و گردشگری برای گیلان و کشور بسیار ارزشمند است. 

پناهگاه حیات وحش سِلکه با وسعت ۳۶۰ هکتار در قسمت جنوبی تالاب انزلی و در محدوده شهرستان صومعه سرا، بخش تولمات و روستای صوفیانده قرار گرفته‌است. منطقه سلکه طی مصوبه شماره ۶۳ شورای عالی محیط زیست مورخ ۱۳۵۴/۵/۲۱ بعنوان پناهگاه حیات وحش به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوسته‌است. 

لکه در قسمت جنوبی تالاب انزلی و در محدوده شهرستان صومعه سرا قرار دارد که از شمال به تالاب از جنوب به حاشیه مزارع روستاهای هنده خاله و صوفیانده از غرب به رودخانه هنده خاله و از شرق به رودخانه تراب خاله محدود است. 

این منطقه حفاظت شده سالانه میزبان پرندگان مهاجر است و یکی از تالاب‌های با ارزش شمال کشور است که پرندگان هرساله برای تخم‌گذاری و تولید مثل به این تالاب زیبا می‌آیند وتنها مرکز آموزشی زیست محیطی تالاب انزلی در این منطقه واقع شده است. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها