کد خبر: 549094
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ۱۷:۵۶:۰۱
| |

فرماندار بندرانزلی:

مردم در زمینه تالاب انزلی مطالبه‌گری کنند

فرماندار بندرانزلی با بیان اینکه همانقدر که به دنبال هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی هستیم از مردم نیز انتظار کمک داریم، گفت: مردم به عنوان ذینفعان اصلی تالاب باید در خصوص مسائل مربوط به آن مطالبه گری کنند.

مردم در زمینه تالاب انزلی مطالبه‌گری کنند
کد خبر: 549094
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ۱۷:۵۶:۰۱

محمد پورخوش سعادت در حاشیه پاکسازی تالاب بین‌المللی انزلی اظهار کرد: اولویت کاری من به عنوان نماینده دولت در شهرستان بندرانزلی رسیدگی به وضعیت تالاب است و مهمترین اقدامی که در این زمینه در دستور کار قرار دارد مشخص شدن یک متولی برای تالاب است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه برآیند نهایی داشتن یک متولی واحد داشتن استراتژی مشخص برای رسیدگی به وضعیت تالاب است، تصریح کرد: ادارات مختلفی در زمینه تالاب مسئولیت دارند که از جمله آن شیلات، بنادر، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و محیط زیست را می‌توان نام برد. کارهایی هم صورت گرفته ولی چون همگرایی نبوده شاهد وضعیت کنونی تالاب هستیم.

فرماندار شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه وضعیت کنونی محصول این عدم همگرایی است، گفت: به دنبال تشکیل شورای پژوهشی تالاب مستقر در انزلی هستیم و هماهنگی لازم برای این کار را انجام خواهیم داد و امیدواریم اتفاقات خوبی برای تالاب رقم بخورد.

پورخوش سعادت با تاکید بر اینکه مردم به عنوان ذی نفعان اصلی تالاب و مردم انزلی باید در زمینه تالاب مطالبه‌گری کنند، وی افزود: اگر تالاب دچار مشکل شده و خشک شود نه فقط مردم انزلی بلکه همه شهرها به دلیل ریزگردها دچار مشکل می‌شوند.

وی تصریح کرد: همانگونه که در دریاچه ارومیه شاهد اتفاقات خوبی هستیم امیدواریم در حوزه تالاب انزلی نیز اتفاقات خوبی رخ دهد و همان قدر که به دنبال هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی هستیم از مردم نیز انتظار کمک داریم.

سید فرشید فلاح، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرانزلی نیز اظهار کرد: مردم ذی نفعان تالاب هستند و باید استفاده صحیح و نحوه برخورد مناسب با اکوسیستم آن را یاد بگیرند.

وی با اشاره به اینکه تالاب متعلق به همه مردم و بهره‌برداران است، افزود: مردم حاشیه تالاب بهره‌برداران آن هستند و از آب، ماهی و پرندگان آن استفاده می‌کنند و ما نیز مامور حفاظت از تالاب هستیم تا شما از این نعمت الهی درست استفاده کنید.

فلاح با تاکید بر اینکه شاید برخی تذکرها تلخ باشد ولی به خاطر صلاح شما و آیندگان است، گفت: آتش‌سوزی‌ها و حرکت‌های سودجویانه‌ای که در تالاب رخ می‌دهد در حالی است که تالاب متعلق به همه و انفال است لذا برای نگهداری و پاسداشت این نعمت الهی و سلامت خود و آیندگان باید در این زمینه جدی باشیم و از حرکت‌های سودجویانه دوری کنیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرانزلی تاکید کرد: یکی از معضلات مهمی که تالاب بندر انزلی را مدام تهدید می‌کند ورود انواع پسماندها به آن است.

وی یادآور شد: هشت شهرستان در حوزه تالاب انزلی اشت که مدیریت پسماند و فاضلاب درستی ندارد و لذا انزلی نیز در انتها قرار گرفته و متاثر از هفت شهر بالادست است و همه باید تلاش کنیم تا این اکوسیستم به قهقرا نرود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها