کد خبر: 541335
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ ۱۶:۲۴:۱۱
| |

رئیس اداره محیط زیست بندر انزلی:

آتش‌سوزی تالاب انزلی عمدی است

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بندر انزلی با اشاره به عمدی بودن آتش سوزی در محدوده تالاب انزلی گفت: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که آتش سوزی در محدوده تالاب انزلی عمدی و چند نفر در این خصوص شناسایی و تا چند روز آینده به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

آتش‌سوزی تالاب انزلی عمدی است
کد خبر: 541335
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ ۱۶:۲۴:۱۱

به گفته عباس صابر، معاون عمرانی استاندار گیلان به علت شدت طوفان باد، محدوده تالاب انزلی با حریق نسبی مواجه شده است که به محض ایجاد حریق تمامی تیم‌های آتش نشانی در محل حاضر و حریق در حال مهار شدن کامل است.

به گزارش فارس، به علت شدت طوفان باد، محدوده تالاب با حریق نسبی مواجه شده که علی‌رغم تلاش آتش‌نشانان هنوز آتش‌سوزی متوقف نشده است.

سید فرشید فلاح رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندر انزلی دقایقی پیش در گفت‌وگویی در بندر انزلی با اشاره به وقوع آتش در محدوده تالاب انزلی اظهار کرد: گزارشی مبنی بر آتش سوزی در محله بیجارکی و گسترش آن‌ به سمت تالاب آباد به اداره حفاظت محیط زیست بندر انزلی ارسال شد که به محض اطلاع تیم های امدادی در محل حادثه حضور یافتند.

وی با اشاره به عمدی بودن آتش‌سوزی در محدوده تالاب انزلی گفت: با بررسی‌های به عمل‌آمده مشخص شد که آتش‌سوزی در محدوده تالاب انزلی عمدی و به منظور گسترش اراضی کشاورزی بوده و چند نفر در این خصوص شناسایی و تا چند روز آینده به مراجع قضایی معرفی و با آنان برخورد خواهد شد.

به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندر انزلی منطقه آتش‌سوزی شده دور تا دور کانال آن آب بوده و امکان مهار آتش سوزی وجود به صورت زمینی وجود ندارد لذا تا دو ساعت آینده آتش سوزی با توجه به نزدیک بودن به کانال آب مهار خواهد شد.

فلاح با گله‌مندی از قطع درختان در منطقه بیجارکی افزود: این منطقه زیر نظر دهیاری و منطفه آزاد انزلی است ولی متأسفانه در این محل بدون مجوز درخت‌کاری شده و سپس این درختان بریده شده که جای بسیار تأسف دارد.

آتش سوزی تالاب انزلی

تالاب بین‌المللی انزلی با مساحتی حدود ۲۰ هزار هکتار که از شمال به انزلی، از جنوب به صومعه‌سرا، از شرق خمام، از جنوب شرقی به رشت و از غرب به کپور چال و آبکنار انزلی محدود است که در سال ۹۸ حدود ۱۰ هکتار از نیزارهای تالاب بین‌المللی انزلی توسط سودجویان به آتش کشیده شد.

چندی پیش نیز بخشی از این تالاب به صروت عامدانه و با نیت تصرف اراضی توسط برخی سودجویان به آتش کشیده شده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها