کد خبر: 553320
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ۱۵:۴۵:۰۰
| |

گزارشی از تازه‌ترین اقدامات در خصوص گم‌شدن مرموز دختر ۷ساله

چهارمین روز جست‌وجوی نافرجام در جنگل دشت‌شاد

با وجود تداوم جست‌وجو در چهار روز اخیر، متاسفانه هیچ اثری تاکنون از دختر مفقود شده در جنگل‌های دشت‌شاد میامی نیست.

چهارمین روز جست‌وجوی نافرجام در جنگل دشت‌شاد
کد خبر: 553320
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ۱۵:۴۵:۰۰

دکتر محمدخانی مدیرعامل هلال احمر استان سمنان از افزایش تیم‌های جست‌وجوگر و امدادی خبر داد و اظهار کرد: با وجود جست وجوی چندباره بخش های وسیعی از مناطقی که این دختر در آنجا ناپدید شده، تاکنون هیچ ردی از این مفقودی پیدا نشده است.

به گزارش ایسنا، وی از ادامه جست‌وجو در جنگل های دشت شاد خبر داد و افزود: تیم های متعدد امدادی بارها و بارها مناطق اطراف محل مفقودشدن این دختربچه را جست وجو کردند و این جست وجوها همچنان و با وجود گذشت چهار روز همچنان ادامه دارد.

محمدخانی در پاسخ به پرسش در خصوص شعاع مناطق جست وجو شده گفت: بعید به نظر می رسد که یک کودک هفت ساله بتواند بیش از پنج-شش کیلومتر از محل اتراق دور شده باشد لذا همکاران ما به همراه دیگر نیروهای امدادی و مردم محلی، تمامی مناطق این محدوده را به شعاع بیش از ۶ کیلومتر جست وجو کردند و متاسفانه هنوز به ردی از وی نرسیدیم.

وی با اشاره به بیان برخی افراد در خصوص رویت این دختر گمشده در روز حادثه گفت: هر گونه اظهارنظری که از سوی این افراد صورت گرفته، همکاران ما با دقت مناطق مورد نظر را با دقت و چندباره جست وجو کردند.

مدیرعامل هلال احمر استان، از زون‌بندی مجدد منطقه و جست وجوی دوباره مناطق در دیروز و امروز خبر داد و گفت: در جست و جوهای اخیر به تیم های امدادی تاکید شده حتی با چوب وسط بوته‌ها و هر جایی که ممکن است از نظر دور بماند را با دقت تمام بررسی کنند. ضمن اینکه با تقسیم بندی مناطق به گونه ای برنامه ریزی شده که هیچ منطقه ای از جست وجوی دوباره نیز جا نماند.

وی از بررسی و بازدید هوایی منطقه خبر داد و گفت: حتی به صورت ویژه مزارع گندم و جو و...نیز با دقت مورد بررسی ویژه قرار گرفته است اما همچنان هیچ اثری از این دختر هفت ساله نیست.

مدیرعامل هلال احمر استان سمنان در پاسخ به این پرسش که آیا امکان توقف جست وجو به دلیل جست وجوی چندباره وجود دارد اظهار کرد: فعلا که نیروهای امدادی در منطقه حضور دارند و به کار جست وجو ادامه می دهند. جست وجوها فعلا تا امشب نیز ادامه خواهد داشت. البته بدیهی است که اگر همچنان به ردی از این کودک مفقودی نرسیم، در روزهای آتی ناچار به توقف جست‌وجو نیز خواهیم بود. البته در گام اول و به مرور تیم های جست وجو گر را کاهش می دهیم.

وی با بیان اینکه همین امروز نیز دو تیم دیگر به تیم های جست وجو اضافه شد افزود: همکاران ما، تیم های امدادی، مردم محلی و..همه در تلاش هستند و امیدواریم هرچه سریع‌تر نگرانی خانواده این کودک پایان یابد.

به گزارش روز جمعه دختر هفت‌ساله‌ای به نام زهرا عرب که با خانواده‌ خود برای حضور در جشنواره گل‌های شقایق و تفریح به منطقه جنگلی دشت شاد در شرق استان سمنان رفته بودند به طور مرموزی ناپدید شد.

خانواده این دختربچه بعد از چند ساعت جست وجو در روز جمعه و ناامیدی از پیدا کردن دختر خود، مراتب را به هلال احمر اعلام و تیم های امدادی از همان روز کار جست وجو را آغاز می کنند.

این دختر بچه روز جمعه به همراه خانواده خود، عموها و عمه ها در این منطقه تفریحی حضور می یابند و برای ناهار در بخشی از مناطق جنگلی اتراق کرده و در ادامه پدر وی بعد از چند ساعت متوجه گم شدن دختر خود می شود. متاسفانه با وجود تلاش گسترده نیروهای هلال احمر، روستاییان و مردم محلی، نیروهای بسیج و سپاه و...تاکنون ردی از این دختربچه پیدا نشده است.

به هر حال با وجود تلاش چندین تیم تخصصی هلال احمر،دو تیم آنست با چندین قلاده سگ زنده‌یاب از استان‌های سمنان و گلستان و..همچنان جست وجوها به جایی نرسیده و پدر و مادر زهرا و خواهر نه ساله وی همچنان چشم به راه او هستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها