کد خبر: 550398
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۱۸:۴۹:۳۱
| |

امام جمعه موقت مشهد:

اگر مسئولی حس مسئولیت نداشته باشد، جایگاهش برای او تبدیل به یک میدان غارتگری می‌شود

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه خصوصیت یک مسئول مردمی، دارا بودن حس مسئولیت است، تاکید کرد: اگر مسئولی حس مسئولیت نداشته باشد، جایگاهش برای او تبدیل به میدان غارتگری می‌شود.

اگر مسئولی حس مسئولیت نداشته باشد، جایگاهش برای او تبدیل به یک میدان غارتگری می‌شود
کد خبر: 550398
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۱۸:۴۹:۳۱

محمدباقر فرزانه در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد در حرم مطهر رضوی(ع)، با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی رو به رشد و دشمن رو به افول دارد، اظهار کرد: تا کنون در تمامی دولت‌هایی که در کشور روی کار بوده‌اند، شعار دولت مردمی بیان می‌شده است. اما مسئول مردمی در کلام امیرالمومنین(ع) به چه معناست؟ روزی امام علی(ع) خطاب به مالک فرمودند آن قدرت بی‌نظیر پشتیبان دین، امت و ملت هستند و ما برای دفاع از دین، قدرتی برتر از قدرت ملت نداریم.

وی افزود: از این سخن امام علی(ع) این نتیجه می‌شود که اولین شاخصه یک مسئول مردمی، این است که جایگاه و نقش مردم را فراموش نکند. اگر مردم نبودند، نه انقلاب شکل می‌گرفت و پیروز می‌شد، نه نظام جمهوری اسلامی به وجود می‌آمد و نه این نظام استمرار می‌یافت. همه این‌ها به برکت وجود مردم تحقق پیدا کرد.

امام جمعه موقت مشهد اضافه کرد: همچنین مسئول مردمی کسی است که بر خودش مسلط باشد. یعنی تزکیه نفس کرده باشد و بتواند در مقابل تمایلات نفسانی خود بایستد. قدرت، نزدیک بودن به قدرت و ثروت بعد از فقر، سه عاملی هستند که می‌توانند موجب شکل‌گیری خصلت‌های منفی در زندگی انسان‌های غیرمعصوم شوند، لذا انسانی که در این سه موقعیت قرار می‌گیرد، باید خودساخته باشد.

فرزانه با تاکید بر اینکه مسئول مردمی کسی است که خودساخته باشد، عنوان کرد: مسئول مردمی نباید اسیر خانواده، فرزند، داماد و نوه خود باشد. به علاوه، مسئول مردمی باید بداند این نظام، انقلاب، شهدا و امامین، تنها هدف نجات انسان را دنبال می‌کنند، کما اینکه هدف ائمه اطهار(ع) نیز همین بوده است. اگر نظام جمهوری اسلامی به درد مردم نخورد، هیچ ارزش دیگری ندارد.

وی با بیان اینکه دیگر خصوصیت یک مسئول مردمی، دارا بودن حس مسئولیت است، تاکید کرد: اگر مسئولی حس مسئولیت نداشته باشد، جایگاهش برای او تبدیل به یک میدان دزدی و غارتگری می‌شود، در حالیکه احساس مسئولیت، برای وی دغدغه ایجاد می‌کند.

امام جمعه مشهد با اشاره به توبیخ شدن یکی از کارگزاران حکومت، توسط امیرالمومنین(ع) به دلیل شرکت در یک میهمانی مجلل، گفت: طبق آمار، ۲۰ درصد مردم کشور ما از حداقل تغذیه، بهداشت و مسکن محروم اند. مسئولین باید دغدغه این بخش از جامعه را داشته باشند و شب و روز برای آن‌ها تلاش کنند. من از مسئولینی که احساس مسئولیت ندارند، خواهش می‌کنم هرچه سریع‌تر خود را نجات دهند؛ چراکه این راه سرنوشتی جز جهنم ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها