کد خبر: 549670
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۰ ۱۹:۴۷:۳۶
| |

بیانیه خانه کارگر:

روز کارگر روز جشن و اعتراض است

​در بیانیه روز کارگر آمده است: سلام بر کارگر؛ زنده‌باد کارگر؛ که روزها و شبها تاریخ را می‌سازد، زندگی و حیات اقتصادی را شکل می‌دهد، چرخه تولید را مدیریت و زندگی اقتصادی بشریت را اداره می‌کند.

روز کارگر روز جشن و اعتراض است
کد خبر: 549670
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۰ ۱۹:۴۷:۳۶

در آستانه روز جهانی کارگر، خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 باز روز کارگر روزی که حضرت امام خمینی رحمت الله علیه آن را یوم الله خواندش و همه روزهای سال را روز کارگر اعلام کردند، رسید. یازدهم اردیبهشت روزیست برای تعظیم و تکریم مقام کارگر به یاد اول ماه مه ۱۸۸۶ و قیام بزرگ معدنچیان شهر شیکاگو در آمریکا که ۸ ساعت کار در روز را خواستار شدند و برای آن جان  دادند و حاصل سه روز قیام اولین مقاوله‌نامه سازمان بین‌المللی کار در حدود چهل سال بعدبه بار نشست!

هنوز آمریکا و دولتش روز اول ماه مه را روز کارگر نمی‌شناسد و هنوز هم این قیام در گرد و غبار آن سال‌های طولانی گم و ناپیداست.

 ولی می‌نویسیم سلام بر کارگر؛ زنده‌باد کارگر؛ که روزها و شبها تاریخ را می‌سازد، زندگی و حیات اقتصادی را شکل می‌دهد، چرخه تولید را مدیریت و زندگی اقتصادی  بشریت را اداره می‌کند.

 روز کارگر روز جشن و اعتراض است. عیدی است که با همه عیدهای عالم فرق دارد، کارگر دل خوش است به روزی که می‌تواند اعتراضات را فریاد کند و گفته‌ای خود را دوباره بازگو کند و روز کارگر همچنان روز قیام برای همه است برای زیستن و بهتر زندگی کردن است.

 روز کارگر فقط یازدهم اردیبهشت ماه نیست همه روزهای خداست چون باید زیست و باید از کارگر و کارش بهره جست.  خانه کارگر یازدهم اردیبهشت ماه روز کارگر را گرامی داشته و به عموم کارگران این سرزمین این روز را تبریک می‌گوید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها