کد خبر: 548685
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۴ ۱۸:۱۹:۲۸
| |

عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

استاندار به صحبت‌های رئیس جمهور عمل کند/ شهرداری مظلوم‌ترین دستگاه دولتی است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز در پنجاه ‌و هفتمین جلسه علنی شورا با اشاره به پیگیری استاندار فارس نسبت بحث پرداخت عوارض و تشکر جهت مطرح کردن این موضوع گفت: مطرح شدن این موضوع در فضای مجازی نشان از توجه و حمایت از اقشار ضعیف و زنده بودن جامعه است اما باید مطالبی برای روشن شدن موضوع مطرح شود.

استاندار به صحبت‌های رئیس جمهور عمل کند/ شهرداری مظلوم‌ترین دستگاه دولتی است
کد خبر: 548685
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۴ ۱۸:۱۹:۲۸

ابراهیم حسینی با تاکید بر اینکه همه بودجه، عوارض نیست و تنها ۳۸ درصد بودجه عوارض است، افزود: هر چیزی که اسمش عوارض است مصوبه شورا ندارد باید این موارد را روشن کرد. 

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه شورا و شهرداری از مصوبه تایید شده فرمانداری عدول نکرده است، اظهار داشت: اگر موردی تخلفی صورت گرفته شهرداری و شورا برخورد خواهند کرد و اگر به عموم مردم در جایی فشار بیاید شورای شهر آمادگی بازنگری دارد اما باید مربوط به عموم مردم باشد نه ۲ درصد. 

دیگر عضو شورای شهر شیراز نیز در این باره با اشاره به صحبت رئیس‌جمهور که مسببان وضعیت کنونی مسئولیت داشته باشند از استاندار فارس درخواست کرد که این خواسته رئیس‌جمهور در استان اجرا شود. 

باید قبل از طرح موضوع افزایش عوارض در رسانه به شهرداری فرصت دفاع می‌دادید

غلامعلی ترابی با بیان اینکه مظلوم‌ترین دستگاه در بین دستگاه‌های دولتی شهرداری شیراز است، گفت: برخی از دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام نمی‌دهند و می‌خواهند کار خود را از شهرداری طلب کنند. 

وی با بیان اینکه بهتر بود که قبل از طرح در رسانه و فضای مجازی جلسات کارشناسی برگزار شود تا شورا و شهرداری فرصت دفاع داشته باشند، افزود: امروز به واسطه اینکه قیمت‌های زمین باید به شهرداری واگذار شود منافع یک عده به خطر افتاده است. 

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه دستگاه‌های قضایی و امنیتی ورود کنند چون سرمایه‌های مردم این شهر تبدیل به دلار و از کشور خارج می‌شود، افزود: شهرداری از ارزش افزوده سهم خود را می‌گیرد و از سهم مردم کم نمی‌شود و همه این عوارض هم در خدمت و برای مردم هزینه می‌شود. 

ترابی افزود: در مواردی که احساس کنیم حقوقی از عامه مردم ضایع می‌شود ورود می‌کنیم و در صورت ضرورت مصوبه شورا اصلاح خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها