کد خبر: 545706
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ۱۰:۱۸:۱۸
| |

نظر سخنگوی کمیسیون آیین نامه مجلس درباره اصلاح یک قانون

سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس با اشاره به طرح اصلاح آیین نامه داخلی گفت: در بررسی طرح‌ها و لوایح شاهد بررسی به صورت یک شوری و دو شوری بودیم که مطابق اصلاح صورت گرفته از این پس طرح‌ها و لوایح به صورت دو شوری بررسی خواهند شد.

نظر سخنگوی کمیسیون آیین نامه مجلس درباره اصلاح یک قانون
کد خبر: 545706
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ۱۰:۱۸:۱۸

سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 15 فروردین) مجلس و در تشریح جزئیات اصلاح طرح آیین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس با حضور طراحان، نمایندگان، صاحب نظران در جلسات متعدد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نهایتا با اصلاح در عنوان و متن تصویب شد.

​به گزارش فارس، سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این طرح با درخواست و پیشنهاد نمایندگان ارائه شده است؛ تلاش شده در این طرح به دو بخش سیاست‌های کلی نظام و قانونگذاری برای طرح‌ها و لوایح و همچنین پیش‌بینی شاخص توجه شود.

وی ادامه داد: در بررسی طرح‌ها و لوایح شاهد بررسی به صورت یک شوری و دو شوری بودیم که به عنوان مثال با رأی قاطع نمایندگان بررسی بودجه به صورت دو شوری انجام شد بنابراین مطابق اصلاح صورت گرفته از این پس طرح‌ها و لوایح به صورت دو شوری بررسی خواهند شد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی افزود: بر این اساس ابتدا کلیات طرح‌ها و لوایح در کمیسیون‌ بررسی و در صحن رأی‌گیری می‌شود و سپس جزئیات در کمیسیون و صحن بررسی خواهد شد؛ در این میان فرصت برای ارائه پیشنهادات نمایندگان نیز وجود خواهد داشت.

محمودی تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از طرح‌ها بار مالی دارند مقرر شد هیأتی برای رسیدگی به این طرح‌ها تشکیل شود تا از حیث بار مالی و دیگر موارد مورد نیاز طرح‌ها را بررسی کنند؛ هر چند نمایندگان می‌توانند برای ارائه طرح‌هایشان مصمم باشند.

وی گفت: همچنین در ماده 9 تا 35 این طرح در خصوص فرآیند قانونگذاری صحبت شده است، به عنوان مثال همه ما شاهد بروز مشکل و موضوعات اساسی در روند بررسی بودجه بودیم که همه نسبت به آن گلایه‌مند بودند لذا این قانون می‌تواند تغییراتی را ایجاد کند به عنوان مثال ما می‌توانیم بر اساس ابزارهای نظارتی چارچوب‌هایی را مشخص کنیم و به دولت بدهیم تا بودجه را بر اساس آن بنویسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها