پلنگ سرگردان از کجا به قائمشهر آمده بود؟

ورود یک قلاده پلنگ به قائمشهر و نحوه مواجهه مردم و نیروهای امدادی برای زنده گیری این حیوان با انتقاداتی همراه بوده است، برخی کارشناسان می‌گویند اشتباهات نحوه مواجهه با حیوان باعث صدماتی به آن شده است.

پلنگ سرگردان از کجا به قائمشهر آمده بود؟
کد خبر: 548611
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۴ ۱۲:۱۹:۳۷

ورود یک فرد پلنگ سرگردان حدود ساعت 5:30 صبح امروز در  شهر قائم‌شهر از سوی شهروندان گزارش شده است و شهروندان با فیلمبرداری از این پلنگ سرگردان خبررسانی کردند.

حضور بیشمار افراد در محل و ورود استرس بالا به پلنگ

به گزارش فارس،پس از حدود 6 ساعت از گزارش ورود این حیوان وحشی به محیط شهری و حضور تعداد بسیاری از نیروهای امداد و نجات و محیط زیست به موضوع این پلنگ با اصابت یک دارت بیهوشی زنده‌گیری شد. در حالیکه به گفته کارشناسان استفاده از روش بیهوشی در شرایطی که حیوان استرس بالایی را تجرب می کند برای زنده گیری مناسب نیست.

امدادرسانی با 6 ساعت تاخیر

سهیل اولادزاد فعال محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با انتقاد از طولانی شدن روند زنده‌گیری و  انتقال این پلنگ گفت: به صورت منطقی مجموعه زمان هماهنگی نهادهای مرتبط برای ورود به یک رویداد بحرانی و فوری باید حدود یک ساعت در نظر گرفته شود اما در این اتفاق می‌بینیم حدود 6 ساعت پس از اطلاع‌رسانی اولیه زنده‌گیری این حیوان به طول انجامید.

وی ادامه داد: عملکرد کند دستگاههای امدادی برای زنده‌گیری باعث هجوم جمعیت به منطقه مورد نظر و سخت‌تر شدن عملیات شد.

یک استان و یک تفنگ بیهوشی

وی با انتقاد از وضعیت تجهیزات مورد نیاز برای زنده‌گیری و امدادرسانی به حیات وحش در این استان گفت:‌ در استان پهناور و مهمی از لحاظ محیط زیستی  مانند استان مازندران تنها یک تفنگ بیهوشی وجود دارد و افزون بر این با توجه به نحوه عملکرد به نظر می‌رسد نیروهای امدادی برای انجام چنین عملیاتی آموزش‌های لازم را ندیده‌اند.

اخبار ضد و نقیض از نحوه ورود پلنگ به شهر

درباره اینکه این پلنگ از محیط طبیعی به قائم‌شهر وارد شده و یا از خانه اطراف افرادی فراری شده است اطلاعاتی ضد و نقیضی منتشر شده است.

فرمانده یگان محیط زیست مازندران تاکید داشته که این پلنگ وحشی بوده و از طبیعت وارد شهر شده است اما روابط عمومی محیط زیست این استان اعلام کرده است: براساس شواهداین پلنگ در خانه کسی بوده و از خانه فرار کرده است.

خبرهای نگران کننده از سلامتی پلنگ

علاوه بر اینکه فیلم‌های منتشر شده درباره نحوه زنده‌گیری و انتقال این حیوان انتقادات بسیاری از سوی فعالان محیط زیست به همراه داشته است و احمد بحری محیط بان قمی در صفحه شخصی خود از اعلام کرده است: خبرهای خوبی از سرنوشت این پلنگ به گوش نمی رسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها