کد خبر: 547415
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۶ ۱۹:۲۰:۳۵
| |

۹۰ قلاده سگ در شیروان امسال علیه بیماری مشترک هاری واکسینه شدند

سرپرست اداره دامپزشکی شیروان گفت: ۹۰ قلاده سگ در این شهرستان خراسان شمالی علیه بیماری مشترک هاری در نخستین ماه امسال واکسینه شدند.

۹۰ قلاده سگ در شیروان امسال علیه بیماری مشترک هاری واکسینه شدند
کد خبر: 547415
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۶ ۱۹:۲۰:۳۵

حسن ایزانلو اظهار داشت: به منظور پیشگیری از بیماری هاری و در راستای حفظ بهداشت عمومی جامعه با درخواست شهرداری شیروان، این تعداد سگ در مرکز پناهگاه حیوانات شهرداری مورد رایگان واکسینه شدند.

به گزارش ایرنا، وی خاطرنشان کرد: هاری بیماری کشنده و مشترک بین انسان و دام است که عمدتا از طریق گزش توسط حیوانات وحشی و اهلی به ویژه سگ قابلیت انتقال به انسان را دارد که حیوانات خانگی باید سالانه یکبار مقابل بیماری هاری واکسینه شوند.

ایزانلو اضافه کرد: از مهمترین نشانه‌های این بیماری، علائم غیر عادی در رفتار دام همچون ترشح بزاق، گوشه‌گیری، بی رغبتی تم به غذا، ترس از آب و نور، حملات غیر قابل کنترل و در نهایت فلجی و مرگ است که

از تمامی دامداران روستایی و صاحبان سگ‌های گله انتظار می رود برای ایمن سازی سگ‌های خود در برابر بیماری هاری، همکاری لازم را داشته باشند.

سرپرست اداره دامپزشکی شیروان گفت: در سال گذشته شبکه دامپزشکی شیروان، هزار و ۶۱۴ قلاده سگ صاحبدار به ویژه سگ های گله روستایی و عشایری را علیه هاری واکسینه کرد.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها