زاکانی خبر داد:

۶۳۰ واگن در آستانه تزریق به ناوگان مترو

​شهردار تهران گفت: ۶۳۰ دستگاه واگن مترو که سال های سال بود قرار بود از طریق فاینانس وارد شود با هموار کردن مسیر در آستانه تزریق به ناوگان مترو است.

۶۳۰ واگن در آستانه تزریق به ناوگان مترو
کد خبر: 543624
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۱۹:۰۷:۰۰

علیرضا زاکانی در آیین افتتاح ایستگاه متروی بوستان گفتگو و بهره برداری از ورودی دوم ایستگاه مدافعان سلامت و ۵۶ پروژه شهری منطقه ۲ شهرداری تهران با اشاره به افتتاح  ۲۷ پارک مادر و کودک در ۲۷ محله تهران که امروز (چهارشنبه) انجام شده است، گفت: امروز روز شهادت شهید مهدی باکری است آنچه که در خاطرات این شهید به دست می آید تجلی بندگی اخلاص و خدمت است. شاید نخ تسبیح  تمام کارهایی که در حال انجام است را بتوان خدمت و نوکری مردم دانست.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تمام این افتتاح ها نمی تواند گوشه ای از بزرگی و عظمت مردم تهران را پوشش دهد. ۶.۵ ماه از فعالیت ما در شهرداری می گذرد و در این مدت تحول در روح و کالبد شهر و تغییر نرم افزاری و سخت افزاری در شهر  را توأمان دنبال می کنیم. همکاران ما در شهرداری افق ۱۰ ساله را ترسیم و ۹۰ کلان پروژه را تعریف کردند. حرکت و پیشرفت همزمان در مسیر این پروژه‌ها در یک بازه زمانی مشخص امکانی را فراهم می کند که شهر ما چشم نواز باشد و مردم مان آرامش، سلامت و نشاط داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از این وجوه، حمل و نقل شهری است که شامل سه مقوله مترو، اتوبوس و تاکسی است. ناظر به این سه موضوع امروز صدو چهل و دومین ایستگاه مترو را افتتاح می کنیم. این ۷ خط فعال مترو ۲۵۰۰ واگن لازم دارد؛ اما دارای۱۵۰۰ واگن است که ۳۶۴ واگن  آن نیز از رده خارج شده و از این تعداد فعال نیز دو سوم آن نیاز به اورهال دارد.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری در این ۶ ماه پیگیری کرد و به لطف الهی ۶۳۰ دستگاه واگن که سال های سال قرار بود از طریق فاینانس وارد شود با هموار کردن مسیر در آستانه تزریق به ناوگان مترو است. این واگن ها در آینده از خارج از تهاتر با نفت وارد می شود.

شهردار تهران ادامه داد: همچنین ۷۰۰ واگن از واگن های موجود را از طریق تهاتر با املاک اورهال می کنیم، علاوه براین که ۱۰۵ واگن ساخت داخل از طریق تهاتر با نفت تهیه می شود و در داخل کشور نیز کار تامین  ۸ دستگاه واگن و یک رام قطار نهایی شده تا در خدمت مردم قرار گیرد.

زاکانی در ادامه تاکید کرد: در شهر تهران بنا بر یک برآورد و طبق برنامه سوم باید همه خطوط مترو ۲۰ ساله تکمیل شود و روزانه ۱۰ میلیون مسافر توسط مترو جابجا شوند، با تمهیداتی که در حال انجام است، بنا داریم در یک بازه ۵ ساله این ۴ خط را تکمیل کنیم و به لطف الهی بار حمل و نقلی تهران را بر دوش مترو قرار دهیم.

شهردار تهران افزود: ۶ ماه پیش و در شروع کار ما ۲هزارو۲۲۵ دستگاه اتوبوس به مدیریت شهری تحویل شد. در این مدت ۱۷۵ دستگاه خریداری شد.  ۵۰۰ دستگاه با تغییر مخازن بازسازی شد و  سرجمع ۷۰۰ دستگاه به ناوگان اضافه شده و در سال آینده نیز ۱۰۰۰ دستگاه از طریق وزارت کشور با تقبل ۲۰ درصد هزینه از سوی شهرداری وارد ناوگان اتوبوسرانی می شود.  هزارو۳۰۰ دستگاه نیز از طریق دیگر تزریق خواهد شد. ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی هم اضافه می شود و مجموعا ۲هزارو۳۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه می شود تا شهروندان در این ۲۱۰ خط با شرایط بهتری روبرو شوند.

وی تاکید کرد: در تاکسیرانی تلاش بر نوسازی تاکسی هاست. امیدواریم  ۱۰هزار دستگاه را نوسازی کنیم تا تکیه گاه اصلی مردم حمل و نقل و عمومی باشد، چرا که مشکل اصلی در تهران این است که ۷۵ درصد انتقال توسط خودروهای شخصی انجام می شود که آلودگی و ترافیک را در پی دارد.

شهردار تهران همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران نیز گفت: سال آینده برنامه ما این است که خطوط  ۶ و ۷ را تکمیل کنیم و در کنار آن تکمیل خط پرند را داشته باشیم. ضمن اینکه با بارگذاری روی ایستگاه‌ها و تامین اعتبار بتوانیم عملیات اجرایی ۴ خط دیگر را نیز شروع کنیم و در این ۴ خط باقیمانده نیز  ۱۳۸ ایستگاه داریم. تا اردیبهشت سال ۱۴۰۱ نیز دو افتتاح دیگر در مترو خواهیم داشت. امروز هم  ورودی دوم ایستگاه مدافعان سلامت که ایستگاهی خاص با عمق ۴۶ متری است افتتاح شد که می تواند باعث تسهیل دسترسی شهروندان شود.

وی افزود: در کنار آن امیدواریم نوسازی اتوبوس ها  را انجام دهیم  و ۱۰۰۰ دستگاه‌ اتوبوس نیز از طریق وزارت کشور وارد ناوگان شود و از طرق دیگر نیز اتوبوس ها را تامین کنیم تا در ۲۱۰ خط اتوبوس به صورت کامل در خدمت مردم باشیم.

زاکانی عنوان کرد: در مترو کاری که انجام می دهیم تکمیل کردن ایستگاه ها است.

وی ادامه داد: در بخش تجهیزات  نیز ۷ خط فعلی مترو ۲هزار و ۵۰۰ واگن نیاز دارد تا سرفاصله حرکت قطارها به ۲.۵ تا ۳ دقیقه برسد. بحث پایانه های مترو را هم داریم مثلا در انتهای خط ۷ در ایستگاه ورزشگاه تختی باید امکانی برای پایانه فراهم کنیم. همچنین باید افزایش واگن ها را نیز در دستور کار قرار دهیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها