کد خبر: 546321
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۹ ۱۵:۰۲:۱۲
| |

امام جمعه زنجان:

اتفاقات اخیر مشهد نشان‌دهنده ترس دشمن از روحانیت است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان تاکید کرد: اتفاقات اخیر و تاسف‌بار در صحن مشهد مقدس نشان‌دهنده ترس دشمن از روحانیت است.

اتفاقات اخیر مشهد نشان‌دهنده ترس دشمن از روحانیت است
کد خبر: 546321
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۹ ۱۵:۰۲:۱۲

علی خاتمی ظهر امرروز (۱۹ فروردین‌ماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، از اتفاقات رخ داده در صحن مقدس مشهد و شهادت روحانیون انقلابی ابراز تاسف کرد و گفت: این نشان‌دهنده ترس دشمن از روحانیت است.

به گزارش ایسنا، وی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و تاکید بر رعایت تقوی الهی، اظهار کرد: ۲۰ فروردین‌ماه در تاریخ انقلاب اسلامی، روز برجسته اقتدار کشور یعنی روز ملی شدن انرژی هسته‌ای است. اقتدار در همه عرصه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی با بهره‌مندی از هر نوع امکانات، کشور را قوی نشان داده و دشمن را می‌ترساند.

خطیب نماز جمعه زنجان ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم به مسلمانان تاکید کرده است که هرچه قدر می‌توانید قوی باشید، هر چه امکانات دارید و هر چه لازم است تا قدرت شما را نشان دهد، به کار گیرید.

امام جمعه زنجان با اشاره به جنگ صفین که دشمن آب را بر مسلمان بسته بود، بیان کرد: امام علی (ع) فرمود که طمع دشمن برای از بین بردن شما به خاطر این است که شما از خود ضعف نشان داده‌اید و ضعف ما و مسئولان در برابر دشمن باعث زبان‌درازی و زیاده‌خواهی آن‌ها می‌شود.

خاتمی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در اکثر فرمایشات‌شان حمایت از جوانان اهل دانش و نیز از عرصه علمی کشور اعلام کرده و بارها فرموده‌اند که باید طبق رهنمودهای قرآن عمل و اسلام و ایران را قوی نشان دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تصریح کرد: شاید قدرت در نگاه اول نظامی باشد اما بسیار وسیع‌تر است. قوت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، تبلیغی و امروزه عرصه بسیار مهم‌تر، قوت در فضای مجازی بسیار حیاتی است؛ چرا که امروزه فضای مجازی حاکم بر زندگی عموم و جوامع شده است.

امام جمعه زنجان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره شهید سردار سلیمانی، تشریح کرد: شهید سلیمانی نماد فرهنگی قدرت در منطقه بود. همان‌طور که ایشان فرمودند، مکتب سردار سلیمانی برگرفته از مکتب حسینی بوده و امروزه دشمن از نام شهید سلیمانی بسیار هولناک بوده و این به معنای واقعی کلمه، اقتدار ملی است.

وی در ادامه با اشاره به سال‌روز شهادت شهید اهل قلم، مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی، عنوان کرد: جوانان باید در فضای مجازی، هنر انقلابی را نشان دهند؛ چرا که دشمن در تلاش است تا چهره اسلام و جمهوری اسلامی را ناکارآمد نشان دهد.

امام جمعه زنجان همچنین با اشاره به روز قطع رابطه ایران با آمریکا در سال ۱۳۵۹، گفت: اگر مسئولان در عرصه دیپلماسی با اقتدار پیش بروند، دشمن جرأت این زبان‌درازی‌ها را نخواهد داشت.

وی با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: خرسندیم که جوانان انقلابی و پای کار با تعهد و تبعیت از فرمان امام راحل در بنیاد مسکن و طرح محرومیت‌زدایی در استان زنجان، در بین سایر استان‌ها خوش درخشیدند.

امام جمعه زنجان همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره شهید صیاد شیرازی، خاطرنشان کرد: بروید از این شهید درس زندگی یاد بگیرید که او هم در دنیا خوب عمل کرد، هم در مقام آخرت و در جهت اقتدار کشور تا پای جان جنگید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها