واکنش امام جمعه سنندج به حادثه حرم رضوی:

این جنایت بزرگ و ناپسند را به‌شدت محکوم می‌کنیم

امام جمعه سنندج به خون ریختن روحانیون جهادگر و بی‌گناه مشهد مقدس را واکنش نشان داد و گفت: این جنایت بزرگ را به‌شدت محکوم می‌کنیم.

این جنایت بزرگ و ناپسند را به‌شدت محکوم می‌کنیم
کد خبر: 546311
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۹ ۱۴:۰۶:۳۱

ماموستا فایق رستمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌ جمعه که در مسجد جامع اقامه شد ضمن تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه نمازگزاران و دعای خیر و طلب شفای عاجل برای همه مریضان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: حضور و راز و نیاز همه نمازگزاران با خدای متعال در این دانشگاه و مرکز در این آئین معنوی مبارک و مایه امید و خوشحالی است.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه درِ مساجد به روی همه بندگان خدا باز است، گفت: رمضان ماه خیر، برکت و نزول قرآن بوده و همه مسلمانان می‌توانند از برکات این ماه پرفضیلت بهره‌مند شوند.

امام‌جمعه سنندج با انتقاد شدید از به شهادت رساندن از روحانیون جهادگر مشهد مقدس تصریح کرد: تا کی جامعه بشریت به خود نیایند و خون مسلمانان به ناحق و با زبان روزه در زیارتگاه و حرم مطهر رضوی ریخته شود؟

وی با بیان اینکه کسانی که مسلمانان را تهدید کنند چه برسد عمدا خون آنان را بریزند، مورد غضب و نفرین پروردگار قرار گرفته و جایشان جهنم و سخت‌ترین عذاب در انتظار آنان است، عنوان کرد: هتک حرمت به حرم مبارک رضوی و شهادت روحانیون جهادی جنایتی بزرگ و قابل بخشش و توجیه نیست و این واقعه زشت و ناپسند و هر گونه ترور و خون ریختن انسان‌ها را به شدت محکوم می‌کنیم. عاملان این حادثه مجازات شوند.

ماموستا رستمی بیان کرد: امیدوارم خداوند متعال همه دانشمندان و عالمان دینی را زیر چتر سایه خود حفظ کند تا همواره از بلا و فتنه دشمنان محفوظ بمانند.

انتقاد شدید از گرانی و بی‌نظارتی بر بازار

وی در بخشی دیگر از خطبه‌های خود با انتقاد شدید از بی‌نظارتی بر بازار و افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها افزود: آیا گوجه‌فرنگی با کیلویی 26هزار تومان قابل قبول است؟ بازار با شعار و پشت میزنشینی کنترل نمی‌شود، قیمت لوازم خانگی آنقدر افزایش یافته که کسی توان خرید آن را ندارد، قیمت دارو چند برابر افزایش یافته است.

امام جمعه سنندج تاکید کرد: امیدواریم همانطور که دولت سیزدهم وعده حل مشکلات مردم را داده و در این راه آستین همت را بالا بسته است، معضل گرانی و کنترل بازار را در عمل چاره‌سر و حل و فصل کند تا مردم بیش از این زیر فشار نباشند.

وی خطاب به مسئولان و بازاریان یادآور شد: مردم از گرانی و افزایش قیمت‌ها زیر فشار و می‌نالند، چرا این وضعیت را ساماندهی و مردم را درک نمی‌کنید.غمخوار یکدیگر هم باشیم و شرایط زندگی هم را درک کنیم، اگر تمام عبادات را داشته باشیم اما خدمتگزار و هم‌نوعان خود را قبول نکنیم خداوند آن را قبول نمی‌کند.

ثروتمندان و خیرین دستِ فقرا را بگیرند

امام جمعه سنندج کمک به فرزندان یتیم، لتیم و قطیع را ضروری و اقدامی خیرخواهانه در برابر آتش جهنم خواند و ابراز داشت: ثروتمندان و خیرین دستِ فقیر و فقرا و نیازمندان را بگیرند، هر کسی به پیرمردان و پیرزنان و یتیمان کمک کند اجر و پاداش زیادی داشته و همانند آن است که شبانه‌روز روزه باشد.

وی حضور در مساجد را اقدامی ارزشمند و همانند یک ملاقات با حق‌تعالی دانست و ابراز داشت: مسلمانان همواره از فرموده‌های پروردگار، پیامبر(ص) و قرآن پیروی کنند تا روز قیامت سربلند باشند.

ماموستا رستمی یادآور شد: امیدوارم خداوند متعال امنیت و آسایش کنونی را حفظ و همه ما مسلمانان را از آتش تفرقه و اختلاف دور کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها