کد خبر: 543873
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۷ ۱۵:۴۰:۱۷
| |

ائمه جمعه استان اردبیل در نمازجمعه چه گفتند؟

ائمه جمعه استان اردبیل در خطبه‌های نمازجمعه 27 اسفند ماه 1400 ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت ولی عصر (عج) از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران حمایت کرده و اقدامات آل سعود در اعدام 81 نفر از مسلمانان را محکوم کردند.

ائمه جمعه استان اردبیل در نمازجمعه چه گفتند؟
کد خبر: 543873
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۷ ۱۵:۴۰:۱۷

نمازجمعه این هفته ( بیست و هفتم اسفند ماه ۱۴۰۰) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌ها و شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار شد.

امام جمعه شهرستان خلخال: سربازان گمنام امام زمان (عج)، دلبسته به نظام، ملت و رهبری هستند

به گزارش فارس، کریم اسدی، خطیب نماز جمعه خلخال با تبریک هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) و تقدیر از مجاهدت خاموش این نیروهای وارسته و دلبسته به انقلاب و نظام و رهبری، از حرکت تاکتیکی و قدرتمند سپاه پاسداران در انهدام پایگاه‌های رژیم جعلی اسرائیل در اربیل عراق قدردانی کرده و گفت: دشمنان بدانند اگر چشم چپ به این نظام ملت داشته باشند طعم موشک‌های را خواهند چشید.

وی کشتار شعیان و مردم بی‌گناه در عربستان به دست آل سعود را محکوم کرده و افزود: در برابر این جنایت خون‌بار، کشورها ومجامعی که دم از حقوق بشر می‌زنند خاموش شدند و لب از لب نگشودند.

اسدی با اشاره به لزوم دستگیری از نیازمندان و صله ارحام گفت: روزهای پایانی سال طبق رسومات قدیمی در شهرستان خلخال، روزهایی برای حل و فصل اختلافات، زدودن کینه از دل، دید و بازدید بزرگترها و اقوام بوده و در کنار آن مردم در این روزهای پایانی سال نیازمندان را فراموش نکنند.

وی میلاد با سعادت حضرت امام زمان (عج) خاتم الاوصیا را تبریک گفته و بیان کرد: امام زمان (عج ) با ظهور خود عدل و داد را در جامعه پیاده خواهد کرد و ظلم و جور به ملت های جهان را پایان خواهد بخشید.

امام جمعه مشگین‌شهر: انهدام پایگاه‌های رژیم جعلی اسرائیل هشداری به دشمنان ایران اسلامی بود

رضا باوقار، خطیب نماز جمعه شهرستان مشگین‌شهر سالروز تولد حضرت بقیه الله اعظم حضرت مهدی عجل الله را به نمازگزاران و مردم تبریک گفته و افزود: انشاالله بتوانیم از منتظران واقعی ظهور آن حضرت باشیم.

وی افزود: با ظهور امام مهدی(عج) جهالت در جامعه از بین می‌رود و عقل کامل می‌شود و بهار معرفت و بهارحکمت جایگزین می‌شود.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر تاکید کرد: با ظهور امام زمان(عج)، اختلافات و کینه برداشته می‌شود و دوستی و مودت در جوامع ایجاد خواهد شد و امنیت روحی و روانی به معنی واقعی کلمه در جامعه جاری و ساری می‌شود. با ظهورش بهار اقتصادی و معیشتی جاری و ساری می‌شود و تمام نعمت الهی بر روی زمین جاری می‌شود.

باوقار در بخش دیگری از سخنان خود ارتحال آیت الله علوی گرگانی را تسلیت گفته و ایشان را حامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و یارو یاور رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران دانست که ۶۰ جلد کتاب از آثار ایشان برجای مانده است.

باوقار به خباثت آل سعود و اعدام ۸۱ نفر از مسلمانان شیعه و سنی به‌دست رژیم دژخیم آل سعود اشاره کرد و گفت:  این اقدام آل‌سعود بزرگترین اعدام نیم قرن توسط عربستان سعودی بوده که رفتار قرون وسطی خود را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر سکوت مجامع بین‌المللی به‌خصوص حامیان حقوق به اصطلاح بشری و تشویق جنایتکاران توسط ابرقدرت‌های جهان به‌ویژه آمریکا را مایه ننگ برای آنان دانسته و گفت: سکوت دنیای استکبار حاکی از حمایت معنی‌دار در پشت پرده این جنایت‌ها است.

باوقار در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه شلیک موشک‌های بالستیک به ۲ پایگاه رژیم جعلی اسرائیل در منطقه اربیل عراق را هشدار به آمریکا و متحدانش دانست و گفت: این مناطق به صورت کاملا هوشمندانه و آشکارا زیر آماج موشک‌های ایران اسلامی هدف قرار داده شد تا درس عبرت برای آنها باشد که درصورت تکرار با کوبنده‌ترین پاسخ‌ها روبرو خواهند شد.

امام جمعه شهرستان پارس آباد: مسئولیت شان و شهرت نیست مردمی بودن و رفع مشکلات مردم ملاک است

علی اکبر باقری بنابی، امام جمعه شهرستان پارس‌آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا الهی اظهار کرد: مسئولیت شان و شهرت نیست مردمی بودن و رفع مشکلات مردم ملاک است.

وی جمعه را روز ملاقات با امام عصر (عج)  و میعادگاه عاشقان و متقیان دانست و به اهمیت دادن به مسائل روز جامعه تاکید کرد.

امام جمعه پارس آباد به تشریح صفات مومن از دیدگاه حضرت علی (ع) پرداخت و افزود: نشانه مومن صبر و بردباری در برابر مشکلات است که فرد مومن عزت و وقار خود را در برابر مشکلات از دست نمی‌دهد.

امام جمعه پارس آباد ضمن تبریک ولادت حضرت امام زمان (عج) عنوان کرد: امام عصر زنده و در غیبت بوده و بر تمام اعمالمان شاهد و ناظر هستند و باید در محیط زندگانی خود حرکات و سکنات با حفظ شناخت امام زمان (عج) تلاش کرد.

رئیس فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد وظیفه خواص جامعه بسیار خطیر دانست و گفت: جهاد تبیین از وظیفه اصلی افراد خواص جامعه است و باید در عمل به وظیفه دینی و سیاسی کوشا باشند. چون دشمن برنامه‌ریزی کرده تا خواص جامعه همانند فتنه سال ۸۸ منحرف و جامعه دچار مشکل و سرگردانی کنند.

امام جمعه پارس آباد از پاسداران اسلام و ولایت بخاطر گوشمالی به دشمنی صیهونیستی در اربیل عراق و منهدم کردن لانه جاسوسی رژیم جعلی تشکر کرد و گفت: اگر دشمن کوچکترین اشتباهی بیفتند ضربه سنگینی خواهند خورد.

وی همچنین اعدام ۸۱ مسلمان توسط رژیم آل سعود را محکوم کرده و از سازمان حقوق و بشر که سکوت کرده انتقاد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها