مدیریت مصاحبه‌محور آموزش‌وپرورش استان گیلان!

جناب سرپرست! سیستم آموزش‌و‌پرورش را که در ارتباط مستقیم با کودکان است با دستور و مصاحبه نمی‌شود اداره کرد.

مدیریت مصاحبه‌محور آموزش‌وپرورش استان گیلان!
کد خبر: 546068
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۷ ۱۳:۲۶:۲۲

غزل لطفی در یادداشتی نوشت: سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان در پانزدهم فروردین‌ماه و پس از حضور تعدادی از اولیا جلوی ورودی اداره کل آموزش و پرورش و استانداری گیلان، صراحتا اعلام کرد: مقرر شده آموزش مدارس به دوران پیش از کرونا با نظارت مستقیم سازمان باز گردد.

وی دو روز بعد (۱۷ فروردین ۱۴۰۱) در مصاحبه دیگری گفت: هر نیمکت برای حداکثر دو دانش آموز در نظر گرفته شده و اگر تعداد دانش آموزان از این ظرفیت بیشتر باشد، تمهیدات لازم جهت حضور دانش آموزان در ایام زوج و فرد فراهم شده است.

حال سوال مهم این‌است که مگر قرار نبود زیرساخت‌های لازم برای بازگشایی مدارس، قبل از بازگشایی فراهم شود؟ چرا تا امروز فکری برای کلاس‌های پرجمعیت نکرده بودید؟ 

فراهم آوردن زیرساخت و اقناع‌سازی اولیا یعنی این مصاحبه‌هایی که این‌روزها انجام می‌دهید باید در طول تعطیلات نوروز انجام می‌شد نه الان که شاهد نگرانی اولیا هستید. باید به ارائه برنامه‌های خود بر پایه سلامت‌محوری که شامل برنامه و نحوه ضدعفونی کردن هر روز مدارس و آموزش‌های «خودمراقبتی» برای دانش‌آموزان است می‌پرداختید نه اینکه حضور حداکثر دو دانش‌آموز در یک نیمکت را به‌عنوان دستاورد اعلام کنید. 

*برای آن‌دسته از دانش‌آموزانی که به‌جهت بیماری‌های زمینه‌ای امکان حضور در مراکز آموزشی را ندارند چه راهکاری فراهم کرده‌اید؟ 

جناب سرپرست! سیستم آموزش‌و‌پرورش را که در ارتباط مستقیم با کودکان است با دستور و مصاحبه نمی‌شود اداره کرد. 

بجای اینکه تمام توان ادارات شهرستان‌ها و شهرهای خود را برای این صرف کنید که هر روز با مدارس تماس بگیرند و مطمئن شوند آموزش حضوری برقرار است و شما هم به ذکر آمار حضور دانش‌آموزان بپردازید، تا دیر نشده و پیک هفتم غالب نشده چاره‌ای بیاندیشید. 

یادآور می‌شوم که پرفسور برزیگر (رییس ستاد کنترل و مقابله با کووید ۱۹ سازمان نظام پزشکی‌های استان گیلان) روز گذشته طی نامه‌ای به استاندار گیلان نسبت به وقوع پیک هفتم کرونا هشدار داده‌اند و درخواست کرده است آموزش مجازی شود. لطفا به این نظرات کاملا کارشناسی، توجه کنید!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها