غزل لطفی در صفحه نخست روزنامه اعتماد عنوان کرد:

آقای رییسی، سیستم آموزشی کشور نیازمند نگاه ویژه است

ایمن‌سازی، شاخص‌ترین راه بازگشایی مدارس و آموزش حضوری است. باید در نظر گرفت که واکسیناسیون معلمان و کادر اداری لازم است، اما کافی نیست. 

آقای رییسی، سیستم آموزشی کشور نیازمند نگاه ویژه است
کد خبر: 502273
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۰۷:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| غزل لطفی در یادداشتی نوشت: کرونا باعث شد سال تحصیلی گذشته به صورت مجازی طی شود و در این میان چالش‌های فراوانی را پشت سر گذاشت. نبود سیستم آموزش مجازی در گذشته و تبیین شبکه شاد که ایرادات آن همزمان با استفاده همه‌گیر مشخص می‌شد و تیمی که شبانه‌روز در حال شنیدن و رفع این مشکلات بودند اما در طول سال تحصیلی و بدون هیچ‌ زمانی برای آزمون و خطا، عدم برخورداری از اینترنت در بعضی نقاط کشور، کمبود امکانات سخت‌افزاری مانند گوشی و تبلت و لپ‌تاپ و مهم‌تر از همه آشنا نبودن سیستم آموزشی کشور؛ اعم از معلم و متعلم با آموزش مجازی از جمله مشکلاتی بودند که سال تحصیلی مجازی، با آنها روبه‌رو شد.

تابستان و تعطیلی مدارس بهترین فرصت است تا به موارد بیان شده بپردازیم و سال تحصیلی جدید را با موانع کمتری آغاز کنیم.

ایمن‌سازی، شاخص‌ترین راه بازگشایی مدارس و آموزش حضوری است. باید در نظر گرفت که واکسیناسیون معلمان و کادر اداری لازم است، اما کافی نیست.

ظهور واریانت دلتا و قدرت سرایت بالای آن و درگیری بیشتر کودکان در این سویه جدید کرونا موجبات نگرانی‌های فراوانی را در بازگشایی مدارس فراهم کرده است.

دانش‌آموز و معلم باید ساعت‌های طولانی در کلاس درس بگذرانند و سیستم آموزشی کشور نیز با توجه به کمبود‌هایی که در آن وجود دارد، امکان برقراری تهویه مناسب و فاصله‌گذاری اجتماعی را ندارد.

از طرفی هم در نظر گرفتن نوبت اول واکسن فقط برای فرهنگیان و نه دانش‌آموزان، در مردادماه امکان ایمن‌سازی گسترده را فراهم نمی‌کند.

باید در نظر داشت با شروع فصل پاییز، به‌طور معمول درگیری آنفلوآنزای فصلی هم به این موارد اضافه خواهد شد و تشخیص بین این دو نیز بدون تست و قرنطینه میسر نیست که این هم باعث عقب‌افتادگی دانش‌آموز از روند تدریس و کلاس خواهد بود.

همه ما امیدوار به بازگشت روزهایی بدون کرونا هستیم اما باید واقع‌بین بود و به جای تمرکز صرف روی بازگشایی مدارس، تا فرصت باقی است امکانات تحصیل مجازی را ارتقا دهیم و منتظر شروع سال تحصیلی نباشیم.

در این ‌روزهای باقیمانده تا شروع سال تحصیلی نیازمند نگاهی تخصصی و سلامت‌محور هستیم تا بهترین تصمیم اتخاذ شود. آموزش مجازی شاید نتوانسته جای کلاس و مدرسه را به‌طور کامل بگیرد اما تحصیل متوقف نشد و این مهم با تلاش فراوان معلمان کسب شد.

معلمانی که در تمام ساعات شبانه‌روز در حال فعالیت و ارتباط با دانش‌آموزان بودند تا از آموزش و یادگیری فرزندان ما اطمینان حاصل کنند. تا فرصت هست؛ به برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری بپردازید که تصمیم‌های لحظه آخر بازدهی جز مشکلات جدید و ظهور پیک‌های جدید کرونا نخواهد داشت.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها