کد خبر: 545973
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۶ ۱۹:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

متهم در دادگاه قتل را گردن پدرش انداخت

پسری که متهم است با همدستی پدرش جوانی را به قتل رسانده گفت: من در این حادثه بی‌گناهم. احتمالا پدرم قاتل است و از کشور فرار کرده است.

متهم در دادگاه قتل را گردن پدرش انداخت
کد خبر: 545973
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۶ ۱۹:۳۰:۰۰

پسری که متهم است با همدستی پدرش جوانی را به قتل رسانده در حالی محاکمه شد که پدر فراری‌اش را عامل قتل معرفی کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، این مرد جوان بعد از مدتی فرار بازداشت شد و در اقرارهایش به ماموران گفت در قتل نقشی نداشته و احتمالاً پدرش عامل قتل است و او هم از پدرش خبری ندارد.

سال 99 ماموران پلیس تهران از مرگ مشکوک مرد جوانی در یک منزل مسکونی با خبر و راهی محل شدند. آنها با جسد جوانی 28ساله به نام صمد روبه‌رو شدند که بررسی‌های اولیه نشان می‌داد بر اثر خوردن مشروب و قرص متادون اوردوز کرده و به کام مرگ رفته است. جسد به پزشکی قانونی فرستاده و تحقیقات در این زمینه آغاز شد. در روند تحقیقات مرد همسایه به ماموران گفت: «نادر و پسرش به نام گودرز سالهاست در همسایگی ما زندگی می‌کنند. ما صمد را می شناختیم. او با پدر و پسر رفت و آمد زیادی داشت و بیشتر شب‌ها در خانه آنها بود. شب حادثه مشغول خوردن شام بودیم که یکدفعه صدای نادر را شنیدیم. او داخل کوچه آمده بود و درخواست کمک می‌کرد. سراسیمه به کوچه رفتیم که نادر گفت حال مهمانش خوب نیست. همان موقع با اورژانس تماس گرفتیم اما وقتی پزشکان صمد را معاینه کردند او فوت کرده بود. حالا از نادر خبری نیست و نمی‌دانیم چرا متواری است.»

نظریه پزشکی قانونی

تحقیقات ادامه داشت تا اینکه کارشناسان پزشکی قانونی ادعای اوردوز را رد و اعلام کردند صمد بر اثر مصرف قرص سیانور به کام مرگ رفته است.  با اعلام این نظریه، بررسی پرونده با موضوع قتل عمد در دستور کار قرار گرفت و تلاش برای یافتن نادر ادامه داشت، اما در جریان تحقیقات مشخص شد او از کشور خارج شده و خبری از او نیست.

به این ترتیب پسر او به نام گودرز بازداشت شد، اما قتل را انکار کرد و مدعی شد مقتول را نمی‌شناسد؛ ولی بررسی‌ها نشان داد پسر جوان با مقتول چندین بار همسفر و با هم صمیمی بوده‌اند. 

با به دست آمدن این اطلاعات پسر جوان بار دیگر بازجویی شد تا اینکه با اقرار به رابطه دوستی با مقتول باز هم قتل را انکار کرد و گفت: «من و پدرم سال‌ها قبل برای کار به ایران آمدیم. در این مدت پدرم با صمد آشنا شد و در این سال‌ها با هم مشارکت کاری داشتند و به هم پول قرض می‌دادند. من هم رابطه خوبی با صمد داشتم و در این مدت او به خانه ما رفت و آمد زیادی داشت و بیشتر شب‌ها در خانه ما می‌خوابید. من و صمد حتی چند بار با هم مسافرت رفته بودیم و ارتباط صمیمانه‌ای داشتیم.»

متهم ادامه داد: «شب حادثه صمد در خانه ما مهمان بود. من برای خرید بیرون رفتم و وقتی آمدم دیدم صمد بدحال است من که به شدت ترسیده بودم کمک خواستم و بعد هم اورژانس را خبر کردم. در آن زمان اصلاً متوجه نبودم که پدرم از خانه فرار کرده است.»

محاکمه متهم

با ثبت این اظهارات، از آنجا که تلاش‌های پلیس برای یافتن نادر ناکام ماند کیفرخواست برای گودرز و پدرش به اتهام مشارکت در قتل صادر و پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در نهایت پرونده روی میز هیات قضایی شعبه دهم دادگاه به ریاست قاضی رضایی قرار گرفت. ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص کردند. سپس گودرز در جایگاه ایستاد و با انکار جرمش گفت: «صمد سال‌ها با ما ارتباط دوستانه‌ای داشت و با من و پدرم خیلی صمیمی بود. قبول دارم بین او و پدرم اختلاف مالی وجود داشت، اما من در اختلاف آنها دخالتی نداشتم و آن شب در خانه نبودم و برای خرید بیرون رفته بودم که حین برگشت متوجه فوت صمد شدم. حالا از پدرم خبری ندارم و تا الان با من تماسی نداشته است. من در این حادثه بی‌تقصیر و بی‌گناهم و احتمالاً پدرم قاتل است و از کشور فرار کرده است. من در این مدت هم اصلاً از پدرم خبر ندارم و نمی‌دانم که کجا رفته. خانواده‌ام هم از پدرم خبر ندارند ما فکر می‌کنیم او از ایران فرار کرده باشد.

در ادامه وکیل متهم در جایگاه قرار گرفت و خواستار برائت موکلش شد. در پایان هیات قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها