کد خبر: 545464
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۳ ۲۰:۲۵:۱۲
| |

قتل به خاطر طلب 2.5 میلیونی

متهم می گوید به عمد دست به قتل نزده و از مادر مقتول درخواست بخشش دارد.

قتل به خاطر طلب 2.5 میلیونی
کد خبر: 545464
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۳ ۲۰:۲۵:۱۲

پسر جوانی که برای گرفتن طلب 2 و نیم میلیون تومانی دست به آدم کشی زده است در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت.

به گزارش اعتماد آنلاین این مرد جوان یک سال قبل در جریان درگیری با فردی که به پدرش دو و نیم میلیون تومان بدهکار بود او را با ضربه چاقو به قتل رساند.

یک سال قبل مردی به ماموران پلیس زنگ زد و خبر از درگیری خونینی داد. وقتی پلیس به محل رسید با جسد غرق در خون مردی جوان به نام بهزاد روبه‌رو شد. جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت و شاهدانی که در محل حضور داشتند به پلیس گفتند که ضارب جوانی به نام روزبه است که در همان نزدیکی مغازه دارد.

دستگیری قاتل

پلیس به خانه پدری روزبه رفت و او را بازداشت کرد. روزبه به قتل بهزاد اعتراف کرد اما مدعی شد به عمد این کار را نکرده است. با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به شعبه 2 دادگاه کیفری استان تهران رفت.

در جلسه رسیدگی به این پرونده ابتدا نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و با توضیح کیفرخواست برای متهم درخواست مجازات کرد. همچنین از طرف فرزندان صغیر مقتول درخواست دیه را مطرح کرد. زمانی که مادر مقتول در جایگاه قرار گرفت  خواستار مجازات قاتل فرزندش شد و گفت: من بچه ام را با سختی زیادی بزرگ کردم و حاضر نیستم از قاتلش گذشت کنم و خواستار قصاص هستم. من دو نوه دارم که بعد از مرگ پدرشان در شرایط سختی زندگی می کنند جواب این بچه ها را چه کسی خواهد داد؟ من خواستار قصاص هستم.

درخواست بخشش

بعد از گفته های این زن متهم در جایگاه حاضر شد. او گفت: اتهام را قبول دارم اما به عمد این کار را نکردم.

متهم گفت: مدتها قبل بهزاد از پدرم 2 و نیم میلیون تومان پول گرفته بود، من و پدرم در مغازه پدرم ب کار می کردیم چندبار سراغ پول را از پدرم گرفتم که گفت بهزاد هنوز پول را نداده است. من هم عصبانی شدم. به پدرم گفتم خودم درباره پول با بهزاد حرف می زنم. پدرم قبول نکرد و گفت خودش پیگیر می شود. بهزاد گفته بود بعد از دوماه پول را پس می دهد اما چندین ماه گذشته بود و پول را پس نداده بود تا اینکه روز حادثه بهزاد را در خیابان دیدم و به او گفتم کی پول را پس می دهد او عذرخواهی کرد و گفت فرصت می خواهد. من گفتم این پول را دوماهه قرض گرفته بودی اما چندین ماه از آن دوماه گذشته است. بهزاد تندی کرد و گفت پول را از پدر من قرض گرفته و به او هم پاسخگو است. من هم عصبانی شدم و اینطور شد که با هم درگیر شدیم. در این درگیری من با چاقو ضربه زدم اما قصدم دفاع بود چون بهزاد خیلی عصبانی بود و به من حمله کرد و من هم برای اینکه از خودم دفاع کنم این کار را کردم.

متهم گفت: من آدم کش نیستم و این قتل اتفاقی بود من درخواست دارم به من کمک کنید و از مادر بهزاد هم درخواست بخشش دارم. او مثل مادر خودم است. پدر من در این مدت خیلی به خانواده بهزاد رسیدگی کرده است و بازهم این کار را می کنیم و تا جایی که بتوانیم کمک می کنیم بچه های بهزاد در آسایش بزرگ شوند. هرچند می دانم که جای خالی پدر برای آنها هیچ وقت پر نمی شود. من پرداخت دیه را قبول دارم و درخواست بخشش از مادر مقتول دارم.

بعد از گفته های متهم و دفاعیات وکیل مدافع او ، هیات قضات شعبه 2 برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها