حسینی‌کیا:

جلسه ظهر امروز کمیسیون صنایع با وزیر صمت

استیضاح فاطمی‌امین تا این لحظه منتفی است/ گرانی دارو ناشی از کوتاهی وزارت بهداشت است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در رابطه با گرانی دارو در روزهای اخیر، گفت: در بودجه ۱۴۰۱ دارو و نان جزو مواردی است که ارز آن‌ها تامین شده است، یعنی اگر کوتاهی وجود دارد کوتاهی وزارت بهداشت است وگرنه نباید شاهد گرانی باشیم.

جلسه ظهر امروز کمیسیون صنایع با وزیر صمت
کد خبر: 545911
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۶ ۱۱:۵۰:۵۳

سید جواد حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در رابطه با گرانی دارو در روزهای اخیر، گفت: در بودجه ۱۴۰۱ دارو و نان جزو مواردی است که ارز آن‌ها تامین شده است، یعنی اگر کوتاهی وجود دارد، کوتاهی وزارت بهداشت است وگرنه نباید شاهد گرانی باشیم.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: البته در این موضوع نیازمند نظارت و تدبیر هستیم که دارو به خارج از کشور قاچاق نشود، در حال حاضر شاهد قاچاق بخش زیادی از داروها به کشورهای همسایه هستیم که نیاز است در این حوزه نظارت جدی داشته باشیم تا داروها به ویژه داروهایی از ارز یارانه‌ای بهره می‌برند، قاچاق نشوند.

نماینده مردم سنقر در ادامه بیان کرد: این نظارت می‌تواند گرانی را کنترل کند و نرخ دارو به تعادل برسد. به نظرم وزارت بهداشت باید ورود جدی به این موضوع داشته باشد و مشخص شود که کدام شرکت‌ها ارز گرفتند و دارو را گران فروختند و با آن‌ها برخورد شود، چون ارز دارو در بودجه تامین شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به سوالی پیرامون «فروش ویژه ماه رمضان» یکی از خودروسازی‌ها در قالب قرعه کشی در شرایطی که وزیر صمت قول داده بود در سال ۱۴۰۱ قرعه‌کشی نخواهد شد، گفت: امروز ساعت ۱۳:۳۰ جلسه‌ای با وزیر صمت داریم و موضوعات مهمی در این جلسه قرار است مطرح و بررسی شود، این موضوع هم مطرح خواهد شد اجازه بدهید که ببینیم خروجی جلسه چه خواهد بود.

وی در رابطه با بحث استیضاح وزیر صمت، ابراز داشت: بحث استیضاح وزیر صمت تا این لحظه منتفی شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها