سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت:

حذف چراغ خاموش ارز دولتی در دولت گذشته، قیمت دارو را افزایش داد

سرپرست روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش گفت: استارت افزایش قیمت دارو از اواخر سال ۹۹ و حتی در نیمه اول ۱۴۰۰ – در دولت گذشته - با حذف چراغ خاموش ارز دولتی زده شد.

حذف چراغ خاموش ارز دولتی در دولت گذشته، قیمت دارو را افزایش داد
کد خبر: 545594
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۴ ۱۵:۴۴:۳۵

محمد هاشمی روز یکشنبه در حساب کاربری توئیتری خود اظهار داشت: این موضوع منجر به افزایش قابل توجه قیمت دارو و تجهیزات پزشکی شد و حتی در مواردی قیمت‌ها را تا صد درصد هم بالا برد.

به گزارش ایرنا، وی تصریح کرد: اخیرا رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت نیز روایتی از سیاستگذاری‌های حوزه دارویی کشور را در دولت گذشته مطرح کرده که برخی به گونه ای این مساله را بازتاب داده که منجر به افزایش قیمت دارو شده و تبعات این سیاست‌ها را منتسب به دولت سیزدهم عنوان کردند.

محمد هاشمی سرپرست روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت پیشتر در توضیح جزییات ارز ترجیحی و ارز نیمایی گفت: تا کنون حذف ارز ترجیحی برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی به وزارت بهداشت در بودجه سال ۱۴۰۱ اعلام نشده و همچنان ارز ترجیحی ادامه دارد.

وی اظهار داشت افزود: در صورت حذف ارز ترجیحی، مابه التفاوت بجای پرداخت به تامین کننده، عملا به مصرف کننده انتقال خواهد یافت.

هاشمی ادامه داد: با استفاده از ساز و کار سازمان های بیمه گر، اعتبار ریالی به این سازمان ها پرداخت خواهد شد، به نحوی که با کاهش فرانشیز پرداختی بیماران تغییری در پرداخت بیماران نسبت به سال ۱۴۰۰ ایجاد نشود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها