کد خبر: 545637
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۴ ۲۰:۵۲:۵۴
| |

افزایش ۲۰۷ درصدی اقامت مسافران نوروزی در گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از افزایش ۲۰۷ درصدی اقامت مسافران نوروزی در گیلان خبرداد و گفت: آمارها از ورود بیش از هفت میلیون مسافر و گردشگر به گیلان خبر می‌دهد.

افزایش ۲۰۷ درصدی اقامت مسافران نوروزی در گیلان
کد خبر: 545637
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۴ ۲۰:۵۲:۵۴

ولی جهانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش ۲۰۷ درصدی اقامت مسافران در گیلان همزمان با ایام تعطیلات نوروزی اظهار کرد: بر اساس آمار ستاد هماهنگی خدمات سفر گیلان، از ۲۵ اسفند سال گذشته تا امروز هفت میلیون و ۱۷۸ هزار و ۲۷۶ مسافر به صورت زمینی و هوایی وارد استان شدند که سه میلیون و ۷۲۰ هزار و ۴۶۵ نفر از این مسافران در این مدت، در مراکز اقامتی - گردشگری ثابت و موقت استان، اقامت کردند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان افزود: ورود مسافران نوروزی به گیلان در این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به ورود یک میلیون و ۴۵۳‌هزار و ۲۸۶ خودرو هم در این مدت گفت: این تعداد خوردو ۳۶ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

جهانی از اقامت ۳۷۱ گردشگر خارجی در مراکز اقامتی در این مدت خبر داد و گفت: آمار بازدیدکنندگان از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گیلان نوروز امسال با افزایش ۷۳ درصدی به ۷۲۲ هزار و۶۱۴ نفر رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به ۵۴۲ بازدید از تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی، افزود: صاحبان ۲۳ واحد گردشگری تشویق و به مدیران ۵۰ واحد تذکر و به مسئولان ۲۱ واحد هم اخطار کتبی داده شد.

وی یادآور شد: میزان اشغال تخت‌های مراکز اقامتی ثابت در نوروز امسال ۲۰۳ درصد افزایش یافته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها