کد خبر: 544374
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ ۰۸:۲۲:۴۱
| |

رشد ۲۴۰ درصدی پروازهای خارجی از تبریز/ انجام 800 پرواز داخلی و خارجی در نوروز

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی از انجام 800 پرواز داخلی و خارجی در تعطیلات نوروز از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز خبر داد.

رشد ۲۴۰ درصدی پروازهای خارجی از تبریز/ انجام 800 پرواز داخلی و خارجی در نوروز
کد خبر: 544374
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ ۰۸:۲۲:۴۱

رامین آذری امروز در تبریز اظهار کرد: همزمان با آغاز تعطیلات عید نوروز برنامه‌ریزی برای پاسخگویی به متقاضیان استفاده از حمل و نقل هوایی در دستور کار فرودگاه‌های استان قرار گرفت و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد تا با انجام ۸۰۰ پرواز داخلی و خارجی زمینه را برای تامین نیاز مسافران و شهروندان فراهم آوریم.

به گزارش فارس، وی افزود: طبق جدول پروازی فرودگاه تبریز از تعداد یاد شده ۵۸۰ پرواز به مقاصد فرودگاه‌های کشور و ۲۲۰ پرواز نیز به مقصد فرودگاه‌های بین المللی و خارجی، از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین سال جدید، از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز صادر شد.

برنامه‌ریزی ۱۰۰ پرواز فوق العاده بین‌المللی برای فرودگاه تبریز در ایام نوروز

وی تاکید کرد: نیمی از ۲۲۰ پرواز خارجی به عنوان برنامه‌های فوق العاده به ماموریت‌های فرودگاه تبریز افزوده شده که مسیر تبریز- استانبول و بالعکس با اختصاص ۹۶ پرواز به خود به عنوان پر ترددترین مقصد پروازهای بین المللی تبریز در ایام نوروز محسوب می‌شود. 

آذری با اشاره به برقراری پرواز دمشق- تبریز بعداز ۹ سال وقفه تصریح کرد: این مسیر پروازی با توجه به تقاضاهایی که جهت حضور در این شهر مذهبی و مقدس از سوی مسافران داشت مجددا راه‌اندازی و منجر به جابه‌جایی مسافر بین ایران و سوریه از طریق فرودگاه‌های تبریز و دمشق در ایام نوروز باستانی شد و نخستین پرواز این مسیر نیز ۲۵ اسفند سال گذشته با ۱۱۲ مسافر صورت گرفت.

این مقام مسئول در بخش حمل و نقل هوایی آذربایجان‌شرقی در پاسخ به عملیاتی و اجرایی شدن تعداد پروازهای برنامه‌ریزی شده اظهار کرد: از ۲۵ اسفند تا یک فروردین در مجموع ۲۴۷ پرواز از فرودگاه تبریز صورت گرفته که ۱۷۳ مورد آن در قالب پروازهای داخلی و ۷۴ تیکاف نیز به عنوان پرواز خارجی به ثبت رسیده است.

رشد ۲۴۰ درصدی پروازهای بین‌المللی از تبریز

وی از رشد ۲۴۰ درصدی پروازهای بین‌المللی فرودگاه تبریز خبر داد و اضافه کرد: ۹ فرودگاه بین‌المللی نجف، دمشق، دبی، استانبول، آدانا، ازمیر، آنکارا، آلانیا و دنیزلی پذیرای مسافران و پروازهای تبریز در ایام نوروز می‌باشند که ۷ فرودگاه خارجی به عنوان مقاصد جدید وارد شبکه حمل و نقل هوایی استان شده اند.

آذری در بخش پروازهای داخلی نیز گریزی به رشد ۳۶ درصدی این بخش در حوزه ماموریتش زد و گفت: طی ۶ روزه گذشته از برنامه روزی صورت گرفته در فرودگاه‌های استان برای مسافرت‌های نوروزی، با انجام ۱۴۷ پرواز شاهد رشد ۳۶ درصدی این مورد نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی یادآور شد: پرواز و جابجایهای مسافران فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز توسط ۱۴ شرکت داخلی و ۳ ارلاین خارجی پوشش داده می‌شود که در مجموع ۱۳ فرودگاه مهرآباد، مشهد کیش، شیراز، اصفهان، کرمان، بندرعباس، اهواز، ساری، قشم، عسلویه و رشت در مسیرهای داخلی و ۹ فرودگاه نجف، دمشق، دبی، استانبول، آدانا، ازمیر، آنکارا، آلانیا و دنیزلی در خارج از کشور به عنوان مقاصد ماموریت‌های پروازی تبریز محسوب می‌شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها