کد خبر: 545280
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۱ ۱۳:۵۰:۱۷
| |

محبی، سرپرست پلیس راه ناجا:

احتمال ریزش بهمن با گرم شدن هوا در جاده های شمالی وجوددارد

سرپرست پلیس راه ناجا هشدار داد: با توجه به گرم شدن هوا احتمال ریزش بهمن در جاده های هراز، فیروزکوه و چالوس پیش بینی می شود.

احتمال ریزش بهمن با گرم شدن هوا در جاده های شمالی وجوددارد
کد خبر: 545280
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۱ ۱۳:۵۰:۱۷

سرهنگ سیاوش محبی، سرپرست پلیس راه ناجا  گفت: در محدوده های قزوین، رشت، منجیل و رودبار به صورت مقطعی شاهد ترافیک سنگین هستیم و با توجه به اتمام تعطیلات نوروزی می توان گفت که تمام محورهای مواصلاتی کشور بار ترافیکی  سنگینی دارند.

به گزارش ایرنا، سرپرست پلیس راه ناجا محبی با اشاره به افزایش محدودیت های جاده ای ،اظهارداشت: در جاده های کوهستانی هراز و فیروز کوه شاهد ترافیک پر حجم و سنگین هستیم و در جاده چالوس آزاد راه تهران –شمال با توجه به سنگین بودن حجم ترافیک از ساعت ۱۱ محدوده شمال به جنوب به طرف تهران و کرج یکطرفه شده است.

وی با اشاره به وضعیت جوی راه های کشور، توضیح داد: در جاده های کوهستانی منتهی به استان های شمالی هوا صاف است اما در مسیر استانهای آذربایجان شرقی  و اردبیل شاهد ریزش باران هستیم و با توجه به لغزنده بودن سطح جاده به رانندگان توصیه می شود که با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

محبی با اشاره به اجرای محدودیت های جاده ای تا ساعت ۱۲ شب پانزدهم فروردین، توضیح داد:با توجه به پیش بینی وضعیت تردد و اقدامات ترافیک تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۱ و به منظور ارتقاء ضریب ایمنی و تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه ، محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی تاپایان روز یکشنبه ۱۵ فروردین اجرا و اعمال می شود.

سرپرست پلیس راه کشور گفت: در صورت افزایش حجم تردد در جاده ها و احتمال کندی ترافیک در داخل تونل ها با اعلام مامورین مستقر در محل مسیر جنوب به شمال یا شمال به جنوب به صورت مقطعی ،مسدود خواهد شد.

وی توضیح داد: تردد انواع موتور سیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه ها و بزرگراه ها ، محورهای کرج – چالوس ، هراز، فیروزکوه و سایر محورهایی که محدودیت  ضرورت داشته باشد ممنوع است و ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می شود.

سرپرست پلیس راه کشور گفت: تردد انواع تریلر، ناوگان ترانزیتی ، کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی، بهداشتی، ضد عفونی کننده و کالاهای اساسی( گندم، جو، برنج، سویا، دانه های روغنی و یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راههایی اعمال می گردد که مقررات یکطرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

وی با اشاره به آمار تردد خودروها در جاده های کشور، اظهار داشت: براساس تصاویر دریافتی از دوربین های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت های شعب راهداری سراسر کشور و ب آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۴۷۳ ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری طی شبانه روز گذشته، نسبت به روز قبل ۱.۱ درصد  افزایش تردد خودروها را شاهد هستیم و تردد وسایل نقلیه سنگین۹.۷ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.

سرپرست پلیس راه کشور گفت: اوج تردد  در جاده ها بین ساعات ۱۸ الی ۱۹ و کمترین تردد بین ساعات ۴ الی ۵ است که رانندگان با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب تری را برای آغاز سفر انتخاب کنند.

محبی به رانندگان توصیه کرد: با توجه به حجم بالای ترافیک در جاده ها، رانندگان با رعایت  قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ، پرهیز از سرعت و سبقت غیر مجاز و اجرای حرکات نمایشی و رعایت فاصله مناسب با خودروی جلویی ، سفری ایمن داشته باشند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها