کد خبر: 544282
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۲ ۰۹:۰۷:۲۱
| |

لغزندگی محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی/ افزایش آمار فوتی و مصدومان جاده ای

رئیس پلیس راه انتظامی آذربایجان غربی گفت: رانندگان از سفرهای غیرضروری در جاده های لغزنده و یخ زده استان اجتناب کنند.

لغزندگی محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی/ افزایش آمار فوتی و مصدومان جاده ای
کد خبر: 544282
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۲ ۰۹:۰۷:۲۱

سرهنگ حجت مشتاق رئیس پلیس راه انتظامی آذربایجان غربی اظهار داشت: وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی استان به صورت عادی و روان در حال جریان است و از زمان شروع طرح نوروزی میزان تردد در جاده ها نسبت به سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است.

به گزارش فارس، وی افزود: از زمان شروع طرح نوروزی شاهد نزولات آسمانی و بارش برف و باران هستیم و با توجه به گزارشات سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری هوای سرد تا اواخر هفته جاری و استمرار بارش برف و باران، از شهروندان، هم استانی ها و مسافران نوروزی درخواست می کنیم با رعایت کامل موارد ایمنی و توجه به توصیه های پلیس راه و انجام رانندگی ایمن میزان تصافات جاده ای و نورزی را به حداقل برسانند.

سرهنگ مشتاق گفت: در حال حاضر در محورهای جنوبی و مرکزی استان شاهد بارش باران و در محورهای ارومیه - سلماس و ارومیه - مهاباد شاهد بارش برف هستیم لذا با توجه به لغزنده بودن جاده ها به خانواده هایی که در حال سفر بوده و یا قصد سفر در این محورها را دارندتوصیه می کنیم با رعایت موارد ایمنی همچون رانندگی با سرعت مطمئنه، پرهیز از عجله و شتاب بی مورد و داشتن استراحت کافی قبل از سفر به منظور بالا بردن هوشیاری هر چه بیشتر رانندگان و سرنشینان، موجبات کاهش تصادفات جاده ای را فراهم آورند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مسیر و یا جاده مسدود شده ای در سطح استان نداریم فقط سطح محورها لغزنده است و رعایت سرعت مطمئنه را از سوی رانندگان خواستاریم.

رئیس پلیس راه انتظامی آذربایجان غربی گفت: از آغاز طرح نوروزس تاکنون آمار تصادفات فوتی به میزان 2 نفر و تعداد مصدومین به تعداد 57 نفر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، لذا از رانندگان و سرنشینان خودروهای در حال تردد در محورهای مواصلاتی استان درخواست می کنیم سفری توام با آرامش را در اولویت سفر و سیاحت خود قرار دهند تا شاهد کاهش تصادفات جاده ای در سطح استان باشیم.

طرح نوروزی پلیس راه انتظامی آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور از ۲۴ اسفند ماه آغاز شده و تا روز ۱۴ فروردین ماه سال 1401 ادامه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها