۱۶ درصد تصادفات نوروزی با عابران پیاده‌ است

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور با بیان اینکه در حال حاضر با افزایش ۴۷ درصدی تقریبا ۵۲ میلیون تردد رفت و برگشت در کشور به ثبت رسیده است، گفت: ۱۶ درصد از تصادفات نوروزی مربوط به عابران پیاده و عمدتا با افراد کهنسال و یا کودکان کم سن وسال است.

۱۶ درصد تصادفات نوروزی با عابران پیاده‌ است
کد خبر: 545004
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۸ ۱۴:۰۲:۳۱

سردار سید کمال هادیان فر اظهار کرد: در حال حاضر با افزایش ۴۷ درصدی تقریبا ۵۲ میلیون تردد رفت و برگشت در کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه میزان جان باختگان سفرهای نوروزی ۲۲.۵ درصد کاهش داشته که آماری چشمگیر است، در عین حال تاکید کرد: اما نباید فراموش کنیم که هنوز هفت روز از تعطیلات نوروزی باقی مانده است.

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور با بیان اینکه با توجه به شرایط جوی ناپایدار محورهای شمالی کشور تمایل مردم برای سفر به استان‌های جنوبی افزایش داشته است، تصریح کرد: نکته حائز اهمیت عامل خستگی و خواب آلودگی رانندگان است که در حال حاضر ۳۰ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است و می‌تواند منتج به وارونگی خودروها شود.

به گفته هادیان‌فر، ۱۶ درصد از تصادفات نوروزی مربوط به عابران پیاده و عمدتا با افراد کهنسال و یا کودکان کم سن وسال است.

وی درباره شرایط محورهای کرج چالوس، توضیح داد: در محور کرج چالوس بار رفت و برگشت وجود دارد و هنوز هم در استان‌های شمالی بالغ بر ۵۶۰ هزار خودرو در این بار ترافیکی مانده‌اند. البته سعی کردیم در محور چالوس کم‌ترین محدودیت‌ها را داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور با اشاره به بار ترافیکی سنگین در دهانه  ورودی به "شهرستانک" و در هشت کیلومتری رودبار و منجیل، توضیح داد: رئیس جمهوری دستور داده‌اند فکری به این حال شود. باید فاز دو محور جاده چالوس را بهره‌برداری کنیم و حداقل مساله باند رفت منجیل رودبار را حل کنیم.

هادیان فر با درخواست از مردم برای رعایت قوانین و مقررات رانندگی، درباره اهمیت توجه رانندگان به قوانین برای جلوگیری از تصادفات، ادامه داد: برخی رانندگان بی‌توجهی می‌کنند که از جمله این بی‌توجهی‌ها سرعت و سبقت غیر مجاز و عدم توجه به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه است.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه مردم زمان بازگشت از سفر را به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنند، تاکید کرد: از مردم خواهش می‌کنیم زودتر از پنجشنبه باز گردند و زمان بازگشت خود از سفر را به پنجشنبه و جمعه موکول نکنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها