خداحافظی با کروکی‌های کاغذی تصادفات/ تجهیز پلیس به تبلت برای تهیه کروکی آنلاین

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا با اشاره به طراحی سامانه «کروکی آنلاین» از اجرای آزمایشی این طرح در استان قم خبر داد که براساس آن کارشناسان پلیس مجهز به تبلت شده و کروکی آنلاین را طراحی و ارسال می‌کنند.

خداحافظی با کروکی‌های کاغذی تصادفات/ تجهیز پلیس به تبلت برای تهیه کروکی آنلاین
کد خبر: 521401
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۶ ۱۲:۳۳:۵۳

اعتمادآنلاین| سرهنگ محمدباقر سلیمی در رابطه با کروکی آنلاین، اظهار کرد: سالیانه یک و نیم میلیون تصادف در کشور اتفاق می‌افتد که شامل رخدادهای جزئی و شدید می‌باشد. پلیس بر اساس وظایف، متولی رسیدگی و تنظیم پرونده است و مهم ترین برگِ این پرونده نیز نظریه کارشناسی تصادفات و کروکی می‌باشد که مقصر حادثه را تشخیص می‌دهد.

به گزارش ایسنا،وی گفت: این ساختار طی سال‌های گذشته روندی رو به بهبود داشته ولی همچنان به صورت کاغذی و دستی صورت می‌گیرد. این برگ کروکی باید به سازمان‌های مختلف مثل بیمه، نیروی انتظامی، شرکت‌های خودروسازی و ... ارائه گردد و قطعا این برگ بارها کپی گرفته شده که موجب ناخوانا شدن و خط خوردگی آن می‌گردد.

وی ادامه داد: پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای هوشمند سازی، نرم افزاری طراحی کرد و زیر ساختِ طراحی کروکی آنلاین را فراهم نمود. پس از تست و آزمایشِ اولیه این نوع کروکی که توسط افسرانِ کارشناس و به وسیله تبلت در محل تصادف صورت گرفت، امکان عکس و فیلم برداری از صحنه تصادف فراهم آمد تا اطلاعات به صورت برخط به مرکز کنترل ترافیک پلیس، بیمه و مراجع قضایی ارسال گردد.

سلیمی در ادامه سخنان خود در یک برنامه رادیویی همچنین از به روزرسانی این نرم افزار و اجرای پایلوت این طرح در استان قم خبر داد و افزود: این کار در حوزه درون و برون شهری استان قم صورت گرفت و کارشناسان ما مجهز به تبلت شده و کروکی آنلاین را طراحی و ارسال می‌کنند.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا با اعلام اینکه سامانه مذکور مراحل نهایی تست خود را طی کرده و در جهت صحت رسیدگی به تصادفات عمل خواهد کرد، گفت: این کار در کاهش هزینه مردم و اطاله دادرسی کمک کننده است.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا در خاتمه با اشاره به تصادفاتی که نیازمندِ کروکی نیستند، تاکید کرد که خسارات زیر 16میلیون تومان نیاز به کشیدن کروکی ندارد. در چنین تصادفاتی نیاز به حضور پلیس نیست و در صورتِ توافق طرفین، باید با مدارک رانندگی اعم از گواهینامه مجاز و بیمه نامه معتبر به شعب بیمه مراجعه کرد تا بدون کروکی خسارت دریافت شود، افزود: شرکت‌های بیمه باید این اطلاعات را به بیمه شوندگان اعلام نمایند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها