کد خبر: 544409
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ ۱۲:۲۴:۲۴
| |

ترفند دزدان حرفه‌ای برای فروش خودروهای مسروقه چه بود؟

از مخفیگاه این سارقان 5 دستگاه خودروی سواری پژو پارس و اچ سی کراس سرقتی و تعداد زیادی لوازم و قطعات خودرو کشف شد.

ترفند دزدان حرفه‌ای برای فروش خودروهای مسروقه چه بود؟
کد خبر: 544409
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ ۱۲:۲۴:۲۴

3 سارق حرفه ای که خودروهای مسروقه را با ترفندی خاص به فروش می رساندند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش اعتماد آنلاین سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح خبر گفت: یکی از شیوه های شایع سارقان در زمینه سرقت خودرو ایجاد تغییرات در ارکان فنی خودروی مسروقه با سوء استفاده از اسناد و مدارک خودروی تصادفی می باشد که در اصطلاح به آن سند نمره (دوتایکی) می گویند.

وی توضیح داد: سارقان ابتدا با خرید اتومبیل تصادفی با شدت خسارت بالای 60 درصد، اتومبیل هم تیپ و هم مدل همرنگ آن را شناسایی و سرقت می کنند و با جابجایی ارکان فنی شامل موتور و شاسی به صورت تکه گذاری یا دستکوب کردن و نصب با پرچهای غیرفابریک بر روی پلاکت شاسی و مشخصات با اسناد و مدارک اتومبیل تصادفی تطبیق و به عنوان خودروی سالم بفروش می رسانند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه گفت: کارآگاهان اداره دوم با انجام اقدامات اطلاعاتی متوجه شدند شخصی به هویت بهزاد که یکی از سابقه داران در زمینه سرقت خودرو و سند نمره است با تشکیل باندی مدتی است به عمل مجرمانه می پردازد.

سردار لطفی افزود: با رصد اطلاعاتی مخفیگاه بهزاد در محدوده غرب استان تهران شناسایی شد و با انجام اقدامات پلیسی مشخص شد بهزاد به اتفاق 2 نفر دیگر از همدستانش در محدوده غرب تهران سند نمره کردن  یک دستگاه خودروی پژو پارس مدل 1400 هستند که با تحت نظر گرفتن رفتار این باند مخفیگاه سارقان که یک گاراژی در غرب استان تهران بود شناسایی شد.

این مقام ارشد انتظامی پایتخت افزود: با بدست آمدن این اطلاعات و با هماهنگی قضایی بهزاد و سایر همدستانش طی یک عملیات پلیسی دستگیر و در بازرسی صورت گرفته از مخفیگاه تعداد 5 دستگاه خودروی سواری پژو پارس و اچ سی کراس سرقتی و تعداد زیادی اموال مسروقه لوازم و قطعات خودرو شامل : رینگ و لاستیک و رادیو پخش خودرو و تعدادی ایسیو خودرو نیز کشف و ضبط گردید کشف و توقیف شد.

سردار  لطفی در پایان گفت: با توجه به دستگیری اعضای این باند سرقت و اعتراف صریح به جرم خود و کشف خودروهای مسروقه متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی برای  انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره دوم قرار گرفتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها