کد خبر: 432508
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۳ ۱۱:۱۰:۳۰
| |

چگونه بهترین دزدگیر ماشین را انتخاب کنیم؟

دزدها همیشه به دنبال ساده‌ترین و راحت‌ترین گزینه‌ها هستند. هر چقدر امنیت خودرو شما بیشتر باشد، احتمال دزدیده شدنش کمتر می‌شود. دزدگیر اولین سد دفاعی ماشین شما در مقابل دزدها است. پیدا کردن بهترین دزدگیر ماشین می‌تواند تا حدود زیادی خیال شما را از امنیت خودروی خود راحت کند؛ اما یک دزدگیر خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

چگونه بهترین دزدگیر ماشین را انتخاب کنیم؟
کد خبر: 432508
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۳ ۱۱:۱۰:۳۰

اعتمادآنلاین| «مالت رو سفت بچسب، همسایتو دزد نکن!» این سخن ارزشمند قدیمی‌ها نکته بسیار مهمی را گوشزد می‌کند. دزدها همیشه به دنبال ساده‌ترین و راحت‌ترین گزینه‌ها هستند. هرچقدر امنیت خودرو شما بیشتر باشد، احتمال دزدیده شدنش کمتر می‌شود.دزدگیر اولین سد دفاعی ماشین شما در مقابل دزدها است. پیدا کردن بهترین دزدگیر ماشین می‌تواند تا حدود زیادی خیال شما را از امنیت خودروی خود راحت کند؛ اما یک دزدگیر خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به این سؤال پاسخ دهیم و با سایر راه‌های افزایش امنیت خودرو آشنا شویم.

01

چند نوع دزدگیر ماشین وجود دارد؟


برای معرفی بهترین دزدگیر ماشین ابتدا باید با انواع دزدگیرهای موجود در بازار آشنا شویم.

1- دزدگیر ماشین ساده، ارزان و مناسب برای همه خودروها


دزدگیر ماشین ساده یا دزدگیر معمولی، همان سیستم‌های دزدگیری رایجی است که اکثر مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند. امکانات این نوع دزدگیرها بسیار محدود است و قیمت نسبتاً پایینی دارند. محدوده آنتن دهی کمتر از 800 متر و عدم نمایش اطلاعات روی ریموت از مهم‌ترین معایب دزدگیر ساده ماشین محسوب می‌شود. در مقایسه با مدل‌های پیشرفته‌تر، دزدگیرهای معمولی حرف زیادی برای گفتن ندارند.

اگر دزدگیر ماشین شما از نوع معمولی است توصیه می‌کنیم به فکر ارتقای آن باشید. نصب دزدگیرهای تصویری، حتی با قیمت بالاتر، امنیت خودرو شما را افزایش می‌دهد. اگر قصد تعویض سیستم ضد سرقت خودرو را ندارید، حداقل با خرید جی‌پی‌اس می‌توانید تا حد زیادی امنیت ماشین خود را افزایش دهید.

2- دزدگیر ماشین تصویری، بهترین دزدگیر ماشین


دزدگیر تصویری، دارای ریموت‌هایی است که روی آن اطلاعات جزئی در مورد خودرو نمایش داده می‌شود. این اطلاعات بسیار کاربردی هستند. شما در هرلحظه می‌توانید از روی LCD ریموت وضعیت ماشین را چک کنید. همچنین در صورت به صدا درآمدن آژیر، ریموت شروع به لرزیدن و اخطار دادن می‌کند. به‌این‌ترتیب، اگر صدای آژیر را نشنوید از طریق ریموت متوجه خواهید شد.

محدوده آنتن دهی و برد این نوع از دزدگیرها گاهی به 2000 متر می‌رسد. همچنین، دزدگیرهای تصویری پیشرفته‌تر به امکاناتی مثل ریموت استارت و Keyless نیز مجهز هستند.

3- دزدگیر سیم‌کارت خور ماشین، قیمت مناسب و امکانات کاربردی


دزدگیرهای سیم‌کارت خور دارای پکیج کاملی از امکانات امنیتی هستند. این سیستم‌های ضد سرقت خودرو ریموت تصویری با امکانات پیشرفته، قابلیت اتصال به نرم‌افزار موبایلی و امکان اتصال به GPS دارند. معمولاً خودروهای لوکس به دزدگیرهای سیم‌کارت خور مجهز می‌شوند.

02

ویژگی‌های بهترین دزدگیر ماشین چیست؟


دزدگیر سیم‌کارت خور، پیشرفته‌ترین و بهترین دزدگیر ماشین موجود در بازار است. تمام ویژگی‌های مثبت دزدگیر تصویری در ریموت‌های سیم‌کارت خور دیده می‌شود. امکانات این دزدگیر بسیار گسترده‌تر است و حتی امکان باز کردن در یا روشن کردن ماشین را با نرم‌افزار موبایلی دارد. بااین‌حال، مهم‌ترین ویژگی این سیستم‌های ضد سرقت ماشین، قابلیت ردگیری خودرو با GPS است.

حتی اگر آقا یا خانم دزد موفق به دزدیدن خودرو شود، به‌راحتی می‌توانید ماشین خود را با جی‌پی‌اس پیدا کنید. البته این دزدگیرها هم بدون نقص نیستند و ممکن است در شرایط مختلف کارایی لازم را نداشته باشند. درواقع، اگر می‌خواهید در هر شرایطی محل دقیق خودرو را روی نقشه ببینید، خرید جی پی اس آهنربایی گزینه بهتری است.

معایب دزدگیر خودرو، مواردی که نادیده گرفته می شود


بهترین دزدگیر ماشین نیز معایبی دارد که نمی‌توان به‌راحتی نادیده گرفت. دزدگیرها عامل بازدارنده مهمی در مقابل دزدها هستند؛ اما کارایی آن‌ها در سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده است. دزدها همگام با تکنولوژی پیشرفت کرده‌اند. روش‌های نوین دزدی به‌راحتی می‌تواند سیستم ضد سرقت خودرو را به اشتباه بیندازد.

از طرفی در موارد بسیاری ممکن است عملاً دزدگیر خودرو تأثیری نداشته باشد. مانند زمان‌هایی که بچه‌ها یا یکی از اعضای ناتوان خانواده در خودرو روشن تنها گذاشته می‌شوند. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی باید به سراغ ابزارهای ایمنی کمکی مانند دستبند ردیاب بروید. این رهیاب‌های کوچک، می‌توانند نقش بسیار بزرگی در تأمین امنیت خودرو و از آن مهم‌تر خانواده شما داشته باشند.

03

دزدها را دست‌کم نگیرید!


در این مقاله سعی کردیم به سوال چگونه بهترین دزدگیر ماشین را انتخاب کنیم؟ را پاسخ دهیم. دزدگیرهای سیم‌کارت خور پیشرفته امکانات بسیاری دارند که این سیستم‌های ضد سرقت خودرو را به بهترین دزدگیر ماشین تبدیل می‌کنند. بااین‌حال، در حال حاضر هیچ خودرویی در مقابل دزدهای حرفه‌ای امروزی ضد سرقت نیست. اگر می‌خواهید از خودرو خود مراقبت کنید حتماً باید به سراغ روش‌های پیشرفته‌تر و جایگزین بروید.

قطعاً هر هزینه‌ای که برای امنیت خودرو و سایر وسایل نقلیه خود انجام دهید ارزشش را خواهد داشت. برای مثال قیمت ردیاب موتور سیکلت در مقایسه با قیمت موتور بسیار ناچیز است. درحالی‌که همین وسیله کوچک می‌تواند از دارایی ارزشمند شما به بهترین شکل محافظت کند. ایران رهیاب می‌تواند سلاح‌های دفاعی قدرتمندی را برای مقابله با دزدهای حرفه‌ای در اختیار شما قرار دهد. برای تامین امنیت خودرو خود همین حالا به سایت ایران رهیاب مراجعه کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها