کد خبر: 541988
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۱۳:۴۸:۳۴
| |

توضیح چمران در مورد تذکرش به زاکانی

رئیس شورای شهر تهران در مورد دستور جلسات امروز شورای شهر تهران و تذکرش به شهردار تهران توضیحاتی ارائه داد.

توضیح چمران در مورد تذکرش به زاکانی
کد خبر: 541988
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۱۳:۴۸:۳۴

مهدی چمران ظهر امروز در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز گزارشی از محله زرگنده ارائه شد که امیدواریم شهرداری به تذکرات و پیشنهادات جامع عمل بپوشاند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که اصلاحیه لایحه‌ای در مورد وضعیت نما ارائه و تصویب شد، اظهار کرد: شهر تهران دچار یک ناهنجاری در نما شده است و نماهای نامناسب و غیرهمگن و عجیب و غریب در کنار یکدیگر هستند که این مساله باعث تاسف است و اما کمیته‌های نما تشکیل شد تا نماها با کمک اساسی و متخصصان بررسی شود اما حالا این کمیته‌ها مشکلاتی همچون زمانبر شدن صدور پروانه را دارند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان این که براساس لایحه‌ای که امروز مصوب شد نما و پلان ساختمان همزمان با یکدیگر پرونده‌شان به شهرداری داده می‌شود تا موازی بررسی شوند، اظهار کرد: همچنین برای ساختمان‌های کم عرض و یا مالکانی که دلشان نمی‌خواهد طراحی خاصی برای نمایشان داشته باشند گنجینه‌ای از نماهای خوب به انتخاب مهندسان تهیه شده که می‌توانند آنها را انتخاب کنند که امیدواریم با این لایحه صدور پروانه سرعت گیرد.

وی همچنین با اشاره به تذکرش به شهردار تهران گفت: در تذکرم خطاب به شهردار اعلام کردیم که مصوبات، تصمیمات و صورت جلسه‌ها باید مطابق با طرح جامع و تفصیلی باشد و نمی‌تواند آنها را نفی کند.

چمران با بیان این‌که ما می‌خواهیم قفل و بست‌ها را باز کنیم اما تاکید داریم که با رعایت اصول و براساس طرح تفصیلی جامع باشد، اظهار کرد: اگر نسبت به این طرح‌ها انتقاد داریم باید اصلاح شود مثل قانون باغات که به زودی اصلاح آن به شورا می‌آید.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا این صورت جلسه شهرداری شهر فروشی است، ادامه داد: شهرفروشی نیست بلکه به آنها گفتیم اگر می‌خواهند اغماضی داشته باشند باید براساس قانون و نه صورت جلسه باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها