مقتدایی در نامه ای به عبدالملکی:

هر چه سریعتر حقوق کارگران در سال آینده مشخص شود

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار تعیین هر چه سریعتر حقوق و دستمزد کارگران در سال آینده شد.

هر چه سریعتر حقوق کارگران در سال آینده مشخص شود
کد خبر: 542188
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ ۱۱:۵۱:۱۴

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار تعیین هر چه سریعتر حقوق و دستمزد کارگران در سال آینده شد و تاکید کرد که باید با اتخاذ تدابیر لازم و در یک چارچوب عادلانه بین کارفرمایان و کارگران، رقم منصفانه ای تعیین و مصوب شود.

به گزارش ایسنا، متن نامه عباس مقتدایی نماینده اصفهان به حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر عبدالملکی

وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی

باسلام و احترام،

همانگونه که مستحضرید، در سالی که هم اکنون روزهای پایانی آن را پشت سر می گذاریم، اجناس و کالاهای موردنیاز مردم، با افزایش تصاعدی قیمت روبرو شد و دهک های کم درآمد جامعه در دخل و خرج خود به صورت جدی دچار مشکل شدند. مبحث افزایش اجاره بهای مسکن نیز بر این فشارهای اقتصادی و معیشتی به 

افراد کم درآمد افزود.

در روزهای جاری که کارگران عزیز و خدوم کشور در انتظار نتایج جلسات تعیین حقوق و دستمزد می باشند و به صورت روزانه دغدغه و نگرانی خود را به نمایندگانشان در خانه ملت منتقل می کنند، ضرورت دارد تدبیر لازم در تعیین حقوق و دستمزد توسط جنابعالی و همکارانتان در دولت بعمل آید تا در یک چارچوب عادلانه بین کارفرمایان و کارگران، رقم منصفانه ای تعیین و مصوب شود. عدم تعیین حقوق مکفی، عادلانه و واقع بینانه، صدمات جبران ناپذیر بسیاری همچون افزایش آسیب های اجتماعی را در پی خواهد داشت.

همچنین با توجه به تصمیم دولت برای تخصیص بسته های معیشتی به اقشار کم درآمد در روزهای آینده، ضرورت دارد در راستای حمایت از دهک های پایین جامعه، ضمن تسریع در تخصیص (پرداخت)، اقلام بسته متنوع و جامع تهیه شود که سبد موردنیاز خانوار را برای مدتی تکمیل کند.

موفقیت و سربلندی جنابعالی و اعضای محترم و خدوم شورای عالی کار را از خداوند متعال خواستارم.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها