استاندار تهران تاکید کرد:

مراقبت کنیم تعطیلات نوروز تبدیل به تهدید نشود

استاندار تهران با تاکید بر لزوم ترغیب و تشویق شهروندان برای تزریق دز دوم و سوم واکسن از سیر نزولی آمارهای کرونایی در استان تهران خبر داد.

مراقبت کنیم تعطیلات نوروز تبدیل به تهدید نشود
کد خبر: 541491
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ۱۵:۰۴:۰۹

محسن منصوری در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران ضمن قدردانی از تلاش های دستگاه های مختلف مرتبط با موضوع مقابله با کرونا، گفت: باید از دانشگاه علوم پزشکی ایران برای پیگیری ها و تلاش جهت بهره برداری از بیمارستان ملارد تشکر کنم. در ایام کرونا ظرفیت زیادی از خانواده بهداشت و درمان درگیر موضوع کرونا بودند اما پروژه های عمرانی نیز دنبال شد و به لطف خدا شاهد بهره برداری از چند پروژه عمرانی مهم در حوزه بهداشت و درمان بودیم که آخرین آن نیز بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی ملارد بود که با حضور وزیر به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این بیمارستان می تواند خدمات درمانی به شهروندان غرب استان تهران ارائه کند و چندین بیمارستان مهم دیگر در سطح استان تهران نیز باقیمانده که امیدواریم با پیگیری هر سه دانشگاه علوم پزشکی هر چه زودتر شاهد تکمیل و بهره برداری آنها باشیم. قطعا تا پروژه های نیمه تمام به اتمام نرسیده نباید پروژه جدیدی را افتتاح کنیم. هنگامی که ده ها پروژه با پیشرفت فیزیکی، ۲۰، ۳۰، تا ۹۰ درصد داریم نباید پروژه جدیدی را آغاز کنیم. چرا که اگر پروژه ای پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد هم داشته باشد مردم نمی توانند از آن استفاده کنند. لذا پروژه ها باید به صورت کامل تکمیل شوند.

وی تاکید کرد: به لطف خداوند و زحمات دوستان همه شاخص های آماری ما در هفته دوم اسفند ماه نسبت به هفته اول سیر نزولی داشته کما اینکه نسبت به هفته آخر بهمن ماه نیز همین سیر نزولی را شاهد هستیم. به این ترتیب مراجعات بیمارستانی ۳۱ درصد کاهش، مراجعه به مراکز درمانی ۳۶ درصد کاهش، بستری های عادی ۲۹ درصد کاهش، بستری های ویژه ۱۴ درصد کاهش و فوتی های قطعی نیز کاهش ۱۹ درصدی را تجربه کرده است. به این ترتیب از پیک ششم عبور کرده ایم، اما هر گونه سهل انگاری و ساده انگاری باعث بروز آسیب دوباره خواهد شد. باید مراقبت ها و کنترل ها را به صورت جدی در دستور کار قرار دهیم. هر بار که سهل انگاری صورت گرفته به فاصله چند هفته آسیب ها و نتایج آن را مشاهده کردیم. باید کنترل ها با شدت، دقت و جدیت دنبال شود.

استان تهران به لحاظ تزریق واکسن جزو استان های نخست کشور

استاندار تهران با تاکید بر اینکه استان تهران به لحاظ تزریق واکسن جزو استان های نخست کشور است، افزود: در جلسه ستاد مدیریت کرونا نیز اعلام شده که تزریق دز نخست ۹۴ درصد، تزریق دز دوم ۸۶ درصد و تزریق دز سوم حدود ۴۰ درصد در استان تهران انجام شده است.

باید تزریق دز سوم شهروندان به حدود ۸۰ درصد برسد

وی ادامه داد: باید برای تزریق دز سوم شهروندان همت کنیم. ۴۰ درصد باید افزایش پیدا کند و در فاصله مناسبی به حدود ۸۰ درصد برسد تا به هدف‌گذاری نسبی برسیم. در این مسیر باید تاکید بر تزریق دز سوم با کمک رسانه ها و به وسیله فرهنگ سازی و تشویق مردم محقق شود.

تشدید کنترل ها در اجتماعات اعیاد شعبان و نیمه شعبان

منصوری در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع اجتماعات در اعیاد شعبان و نیمه شعبان اشاره کرد و افزود: مراسمات مختلفی در مساجد، حسینه ها و تکایا در این ایام برگزار می شود. دستگاه های مرتبط در این حوزه همچون سازمان تبلیغات اسلامی و مساجد باید تشدید کنترل ها، رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک و شیوه نامه های بهداشتی را بطور دقیق در دستور کار قرار دهند تا دچار مشکل نشویم.

سفرهای نوروزی و کاروان های راهیان نور با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برقرارند

وی تاکید کرد: برای سفرهای نوروزی و همچنین کاروان های راهیان نور بر اساس تدابیر و مصوبه ستاد ملی کرونا امسال محدودیتی وجود ندارد و سفرهای نوروزی و کاروان های راهیان نور با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برقرار خواهند بود. بانیان کاروان های راهیان نور باید در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین تزریق واکسن به عنوان پیش فرض این سفرها نهایت دقت و کنترل را داشته باشند تا آسیبی در این حوزه نبینیم.

وی به موضوع اصناف نیز اشاره کرد و افزود: اصناف نیز باید در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق واکسن اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین مصوبات و تصمیمات ستاد مقابله با کرونای استان تهران نیز باید به صورت دقیق به اطلاع اصناف برسد و روی اجرای آنها کنترل و نظارت دقیقی اعمال شود. نباید هیچ غفلتی در این حوزه صورت بگیرد. چرا که آسیب های آن را بعدها مشاهده خواهیم کرد. جلسات ستاد مقابله با کرونا شهرستانی نیز باید برگزار شود تا روند بیماری و کنترل و نظارت ها پیگیری شود.

شهرستان فیروزکوه در وضعیت قرمز قرار دارد

منصوری تاکید کرد: امروز در استان تهران به غیر از شهرستان فیروزکوه که در وضعیت قرمز قرار دارد سایر شهرستان ها در وضعیت نارنجی هستند. بدین ترتیب متوسط استان در شرایط نارنجی قرار گرفته است. باید مراقبت کنیم تعطیلات نوروز تبدیل به تهدید نشود. سال گذشته تجربه خوبی در این حوزه نداشتیم و مهمانی ها و دید و بازدید ها باعث بروز آسیب شد. لذا باید مراقبت جدی را در دستور کار قرار دهیم. در حوزه کمک های مومنانه نیز با توجه به ایام پایانی سال و شب عید باید این کمک ها را به اقشار ضعیف داشته باشیم و خدمت رسانی خوبی در این ایام انجام دهیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها