کد خبر: 538822
|
۱۴۰۰/۱۱/۳۰ ۱۵:۳۶:۳۴
| |

استاندار تهران خبر داد:

مرخصی ۷ روزه برای افراد مبتلا به امیکرون در تهران/ ممنوعیت برای ورود افراد به مترو

استاندار تهران از تصمیمات جدید برای ممنوعیت افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نکنند به مترو خبر داد و گفت: در استان تهران موضوع مرخصی برای افراد مبتلا به امیکرون هفت روز در نظر گرفته خواهد شد.

مرخصی ۷ روزه برای افراد مبتلا به امیکرون در تهران/ ممنوعیت برای ورود افراد به مترو
کد خبر: 538822
|
۱۴۰۰/۱۱/۳۰ ۱۵:۳۶:۳۴

محسن منصوری در هشتادوپنجمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا با اشاره به تصمیمات این جلسه اظهار کرد: محدودیت‌های دوازده گانه که در ستاد ملی مصوب شده بود و در چند هفته قبل اعمال شده یک هفته دیگر تمدید شد که مردم و دستگاه‌های با محدودیت‌ها آشنا هستند.

به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: مجموعه بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های سه‌گانه استان طلب زیادی از سازمان‌های بیمه‌گر چه تامین اجتماعی و بیمه سلامت دارند که حدود 3 هزار میلیارد تومان است و مقرر شد در اسرع وقت بخش زیادی از طلب آنها پرداخت شود.

استاندار تهران تصریح کرد: برخی محدودیت‌ها در استان تهران اقتضایی و موضوعی اعمال می‌شود به‌ویژه در هفته اخیر که سطح مراجعات کاهش یافته و محدودیت‌های عمومی و گسترده برای کل استان اعمال نمی‌شود؛ با توجه به نظر رئیس جمهور اگر در شهرستانی وضعیت خاصی پیدا شود به صورت منطقه‌ای تصمیم‌گیری می‌شود. در مورد اتوبوس و ناوگان حمل و نقل عمومی اعمال محدودیت تشدید می‌شود، چراکه بهترین روش برای کنترل این بیماری فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک و تزریق دز سوم واکسن است.

وی افزود: واکسیناسیون کودکان بالای 5 سال نیز چند هفته شروع شده و مطالعات علمی و تجربه کشورها نشان از اثرگذاری تزریق واکسن کودکان به‌ویژه در سویه امیکرون دارد که در سطح استان تهران آمادگی داریم که با رضایت والدین واکسیناسیون انجام شود.

منصوری در مورد سامانه "ایران من" تصریح کرد: بخشی از اصناف به این سامانه متصل شده‌اند که البته کافی نیست و طبق تأکید رئیس جمهور موضوع اتصال اصناف به سامانه به طور جدی پیگیری می‌شود.

استاندار تهران گفت: در استان نمی‌خواهیم بخشنامه‌ای کنیم تا به صورت سراسری محدودیت و یا تعطیلی داشته باشیم. همچنین اگر کسی بدون ماسک وارد اتوبوس و مترو می‌شود، حتما باید جلوگیری انجام شود و افرادی که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند از ورود آنها به مترو و اتوبوس ممانعت شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان تهران موضوع مرخصی برای افراد مبتلا به امیکرون هفت روز در نظر گرفته خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها