کد خبر: 536167
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۶ ۰۹:۵۱:۳۶
| |

آخرین آمار فوتی‌های کرونا در تهران اعلام شد/ جولان اُمیکرون در پایتخت

شیپور خطر اُمیکرون مدتی است که در کشور به صدا درآمده و روز به روز به صورت تصاعدی آمار مبتلایان در حال افزایش است.

آخرین آمار فوتی‌های کرونا در تهران اعلام شد/ جولان اُمیکرون در پایتخت
کد خبر: 536167
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۶ ۰۹:۵۱:۳۶

شپیور امیکرون در کشور به صدا در آمده و آمار مبتلایان و متوفیان ناشی از این بیماری در حال افزایش است. عضو شورای شهر تهران می گوید نیمی از متوفیان کرونا مربوط به تهران است و فقط در 15 بهمن 30 نفر بر اساس آمار بهشت زهرا (س) به دلیل کرونا جان باخته اند.

به گزارش فارس، در حال حاضر ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و  ۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

شناسایی ۳۶ هزار و ۹۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور

همچنین طی 24 ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۶ هزار و ۹۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۶۲ نفر از آنها بستری شدند و به طور کلی مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۷۰۷ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۶۸۱ نفر رسید.

البته مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۶۱ میلیون و ۲۰ هزار و ۴۸۷ نفر دُز اول، ۵۴ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۲۴۳ نفر دُز دوم و ۱۹ میلیون و ۲۳ هزار و ۵۴۰ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۴ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۲۷۰ دُز رسید.در شبانه روز گذشته ۳۱۲ هزار و ۲ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

۳۶ هزار و ۹۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در بخش مراقبت های ویژه

همچنین دو هزار و ۸۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

امیکرون سویه غالب کرونا در کشور

 نوزاد ناخلف کرونا که حالا دو سال از زندگی نامیمون او می‌گذرد، اکنون با سویه جدیدی با نام اُمیکرون در جهان یکه تازی می‌کند و وجود نامبارک آن ایران را نیز در برگرفته و با سرعت زیادی در حال انتشار است؛ به طوری به سویه غالب در ایران تبدیل شده است.

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره وضعیت کرونا در تهران گفت: در حال حاضر با افزایش نسبتا چشمگیر بیماران کرونایی در استان تهران روبرو بوده و این الگو را در بیشتر مراکز استانها شاهد هستیم. در حال حاضر در مجموع مراجعان سرپایی در استان تهران در 24 ساعت گذشته، به 15 هزار و 800 نفر افزایش پیدا کرده است که رشد قابل توجهی نسبت به روزهای گذشته نشان می‌دهد.

699 بیمار در استان تهران در بخش مراقبت ویژه

در مجموع بیماران جدیدی که با تشخیص کرونا بستری شدند به عدد 2300 نفر رسیده که از این تعداد که در تهران بستری شدند قریب 699 بیمار در بخش مراقبت ویژه بستری هستند.

این موضوع نشان می‌دهد این میزان بستری و سرپایی در تهران حاکی از روند روبه رشد است که ما در میزان مراجعان سرپایی داریم.

در حال حاضر با افزایش نسبتا چشمگیر بیماران کرونایی در استان تهران روبرو بوده و این الگو را در بیشتر مراکز استانها شاهد هستیم

هر مبتلا به اُمیکرون 10 نفر سریعا مبتلا می‌کند

طبیعتا این بار تفاوتی که این موج با امواج قبلی دارد یکی در بحث سرایت پذیری بالای این سویه است؛ با توجه به اینکه عددمولد پایه امیکرون در بیشتر مطالعات جهانی عدد 10 است؛ این عدد مولد پایه نشان می‌دهد یک فرد می‌تواند در آن واحد 10 نفر را مبتلا کند؛بنابراین این سرایت پذیری بالای اُمیکرون را نشان می‌دهد.

بالاترین میزان بستری کودکان  را شاهد هستیم

از طرف دیگر در گروه سنی کودکان به خصوص گروه سنی زیر 10 سال بالاترین میزان ابتلا را نسبت به طول پیک‌های گذشته شاهد هستیم.تقریبا میزان بستری در کودکان در اکثر پیک‌های قبلی در تهران کمتر از 8 درصد بوده اما اکنون به بیش از 19 درصد افزایش پیدا کرده است.

 نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران کرونای شهرداری تهران

 نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران کرونای شهرداری تهران اوخر هفته گذتشه با حضور سازمان ها و نهادهای عضو این ستاد در سالن مرکز فرماندهی شهر تهران برگزار شد و با توجه به روند صعودی ابتلا به سویه جدید کرونا در شهرها و لزوم رعایت بیش از پیش شیوه نامه های بهداشتی تصمیماتی برای مقابله و کنترل شیوع این بیماری در تهران اتخاذ شد. 

در این نشست در خصوص لزوم واکسیناسیون صد در صدی کارکنان شهرداری، الزام استفاده از ماسک در محیط کار، ممانعت از ورود افراد دارای علائم بیماری به محل کار و پیگیری قرنطینه کارکنان دارای علائم بیماری توسط بالاترین مقام مسئول بحث و تبادل نظر شد.

اسماعیل سلیمی سرپرست معاونت پیشگیری و کاهش خطر سازمان مدیریت بحران تهران در این نشست بر تهیه دستورالعمل و سازو کار اجرایی بهره برداری از ظرفیت نیروهای داوطلب واکنش اضطراری محله که به اختصار دوام نامیده می شوند به عنوان ثبات در کمک رسانی به واکسیناسیون شهروندان تاکید کرد.

جزئیاتی از محدودیت های ناشی از سویه جدید کرونا

در این نشست همچنین مقرر شد کارگروهی با محوریت بخش برنامه‎ریزی ستاد و عضویت نمایندگان شرکت شهر سالم، اداره کل سلامت و معاونت امور مناطق تشکیل و دستورالعمل اجرایی در مورد رعایت پروتکل‎های بهداشتی و فاصله‎گذاری فیزیکی در اماکن وابسته به شهرداری تهران شامل تشریح جزئیات نحوه ورود و خروج کارکنان، محدودیت‎های تردد، کنترل مراجعین، غربالگری کارکنان، تعطیلی اماکن و سایر موارد مرتبط تهیه و ابلاغ شود.

همچنین مقرر شد از زمان ابلاغ دستورالعمل اماکن مهم پرتجمع تحت اختیار شهرداری تهران، شامل سالن‎‌های ورزشی سرپوشیده، فرهنگسراها بخش عمومی و سراهای محلات تعطیل شوند.

اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از تجمع زیاد شهروندان و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی در فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه و تره بار و سایر مراکز مشابه و بررسی مجدد امکان‎سنجی دورکاری و یا تسهیل در مرخصی کارکنان با توجه به اسناد بالادستی نیز از دیگر مصوبات این نشست بود.

فوت 30 نفر به دلیل کرونا فقط در 15 بهمن بر اساس آمار بهشت زهرا

درباره آمار متوفیان کرونا در تهران به سراغ ناصر امانی عضو شورای شهر تهران رفتیم که از وی درباره آمار متوفیان که در سازمان بهشت زهرا (س) ثبت شده است سوال کنیم. وی درباره این موضوع به خبرنگار فارس گفت: متأسفانه آمار فوتی‌های کرونا در تهران در حال افزایش است و روز گذشته 15 بهمن 30 نفر به دلیل این بیماری جان باختند که آمار آنها در سازمان بهشت‌زهرا (س) ثبت شده است.

وی افزود: از تعداد کل متوفیان 16 نفر مرد، 14 نفر زن بوده‌اند که 19 نفر آنها در سازمان بهشت‌زهرا (س) تدفین شده و 11 نفر به خارج از این سازمان جهت تدفین انتقال یافته‌اند.

افزایش فوتی های 1400 نسبت به سال 99 به دلیل کرونا

این عضو شورای شهر تهران گفت:‌ آمار فوتی‌های 15 بهمن امسال نسبت به سال گذشته در سال 99 روند افزایشی داشته است و به طور کلی روز گذشته 200 نفر در تهران آمار فوت آنها در سازمان بهشت‌زهرا (س) شده که 71 نفر آنها مرد، 58 نفر زن و یک نفر نوزاد بوده است. همچنین 70 نفر از این متوفیان به خارج از سازمان جهت تدفین منتقل شده‌اند.

50 درصد فوتی‌های کرونایی کشور مربوط به تهران

امانی اعلام کرد:‌جمع کل فوتی‌ها در 15 بهمن امسال 200 نفر و در سال 99 جمع فوتی‌ها در همین تاریخ 173 نفر بوده است که نشان می‌دهد آمار فوتی‌ها روند افزایشی داشته است.

وی در پایان گفت:‌متأسفانه 50 درصد فوتی‌های کرونایی کشور به تهران تعلق داشته است.

به گفته کارشناسان و مسوولان تشدید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات، رعایت فاصله‌گذاری و تهویه مناسب محیط و تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای پیشگیری از ابتلا به سویه امیکرون مانند سویه های قبلی این ویروس منحوس، موثر است و ان شالله بزودی شاهد کاهش آمار مبتلایان و متوفیان کرونا با عزم ملی و همکاری مردم و مسوولان خواهیم بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها