کد خبر: 528429
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۰۸:۵۱:۰۳
| |

۳ استان شمالی در آستانه خشک شدن با انتقال آب + فیلم

تالاب‌های استان‌های شمالی در وضعیت خشکی قرار دارند، اما با این حال بودجه زیادی برای انتقال آب دریای کاسپین به کویر مرکزی در نظر گرفته شده است.

۳ استان شمالی در آستانه خشک شدن با انتقال آب + فیلم
کد خبر: 528429
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۰۸:۵۱:۰۳

 تالاب انزلی یکی از مهم‌ترین تالاب‌های کشور است که در کنوانسیون رامسر ثبت شده و به دلیل قرار گرفتن در شهر انزلی و رشت بیش از ۱۴ هزار نفر از این تالاب کسب درآمد می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، تالاب انزلی که در جوار دریای کاسپین قرار دارد به دلیل تغییرات اقلیمی، ساختن موج شکن در ورودی تالاب، تغییر کاربری برای فروش زمین‌های منطقه آزاد، ورود فاضلاب کشاورزی و شهری، لایروبی نکردن، عدم تخصیص حق آبه و ورود گونه‌های مهاجم مانند سنبل آبی خشک شده است.

با خشک شدن این تالاب آب شیرین که زادگاه نیلوفر آبی است و سالیانه سیل عظیمی از گردشگران خارجی و داخلی را جذب می کند، عده ی زیادی از مردم در شرایط فعلی اقتصادی دچار بحران خواهند شد و قطب گردشگری منطقه از کار خواهد افتاد.

در این حین برخی از بازدید کنندگان به پیکر بی جان این تالاب افتاده و برای گرفتن یک عکس یا استوری همین چند نیلوفر آبی را می‌چینند.

اما نکته‌ی قابل توجه در مورد شرایط فعلی تالاب انزلی این است که تا کنون بودجه‌ای برای احیای این تالاب در نظر گرفته نشده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها