کد خبر: 540903
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۰۷:۱۶:۲۸
| |

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا:

قله موج ششم را پشت سر گذاشتیم/ احتمال بازگشت مجدد سیر صعودی

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ضمن اشاره به اینکه قله موج ششم را پشت گذاشته ایم، گفت: سرایت پذیری در زیر واریانت امیکرون افزایش یافته و این امکان وجود دارد که این سرایت پذیری بازگشت مجدد سیر صعودی بیماری را به همراه داشته باشد.

قله موج ششم را پشت سر گذاشتیم/ احتمال بازگشت مجدد سیر صعودی
کد خبر: 540903
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۰۷:۱۶:۲۸

مسعود یونسیان در پاسخ به این سوال که آیا موج ششم کرونا را پشت سر گذاشته ایم، گفت: هم بر اساس تعداد بیماران جدید و هم با توجه به تجربه‌ای که از کشور‌های دیگر داریم به نظر می‌رسد که ما قله موج ششم را پشت گذاشته ایم. اوایل تصور می‌کردیم که شاید دلیل کاهش موارد ابتلا کم شدن تعداد تست‌های تشخیصی کووید باشد، اما با بررسی بیشتر متوجه شدیم که این چنین نیست و تعداد مراجعات سرپایی هم کاهش پیدا کرده و مقدار تست‌های ارائه شده کم نشده است.

به گزارش میزان، این متخصص اپیدمیولوژی ضمن اشاره به اینکه یک زیر واریانت جدید به نام BA۲ شناسایی شده که همان امیکرون است، اما با نوع اولیه این سویه تفاوت‌هایی دارد، ادامه داد: سرایت پذیری در این زیر واریانت افزایش یافته است البته از نظر شدت بیماری و اثربخشی واکسن‌ها تفاوتی با نوع اولیه امیکرون ایجاد نشده، ولی این امکان وجود دارد که این سرایت پذیری بازگشت مجدد سیر صعودی بیماری را به همراه داشته باشد.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا افزود: در مورد اینکه آیا زیر واریانت BA۲ در کشور ما شایع است یا همان سویه اولیه اطلاعی نداریم، اما عقل و منطق حکم می‌کند که تصور کنیم که ممکن است این ویروس مانند بسیاری از کشور‌های دیگر وارد کشور ما هم شود و بنا بر این باید همچنان این بیماری را جدی بگیریم و احتیاط‍‌ها را افزایش دهیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها