یونسیان، عضو کمیته علمی کرونا:

احتمالاً موج ششم کرونا را در اسفندماه پشت سر بگذاریم

عضو کمیته علمی کرونا با بیان این‌که احتمالاً موج ششم کرونا را در اسفندماه پشت سر بگذاریم، گفت: در نیمه دی ماه اعلام کردیم که افزایش موارد ابتلای سرپایی را مشاهده می‌کنیم که در آن زمان باید مداخلاتی نظیر محدودیت‌ها را اعمال می‌کردیم.

احتمالاً موج ششم کرونا را در اسفندماه پشت سر بگذاریم
کد خبر: 538741
|
۱۴۰۰/۱۱/۳۰ ۱۱:۰۸:۴۳

مسعود یونسیان در پاسخ به سؤالی درباره زمان رسیدن به قله پیک ششم اظهار داشت: نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از زمان رسیدن به قله پیک ششم داشت اما اگر به تجارب سایر کشورها نگاه کنیم می‌بینیم که در سایر کشورهای جهان موج جدید با اومیکرون به سرعت آغاز شد و در مقطع زمانی کوتاهی نیز فروکش کرد احتمال دارد که کشور ما نیز در هفته‌های آینده و درواقع در اسفندماه قله پیک ششم را پشت سر بگذارد.

به گزارش تسنیم، وی درباره وضعیت کرونا با شیوع اومیکرون بیان کرد: به نظر می‌رسد سیاست وزارت بهداشت افزایش تعداد تست‌های تشخیصی کرونا نیست و آماری که می‌توان با استفاده از آن به روند اپیدمی پی برد؛ به تعداد تست و حساسیت تست‌ها و نسبت موارد آلوده به سالم بستگی دارد. در هفته گذشته شاهد کاهش نسبی آمار ابتلا بودیم در حالی که مشخص نیست این کاهش به دلیل کاهش تعداد تست‌ها بوده است یا کاهش موارد ابتلا.

وی افزود: شاید سیاست درست این باشد که ما روزانه درصدی از موارد ابتلا را تست کنیم صرفا به این دلیل که بتوانیم وضعیت اپیدمی را در کشور پایش کنیم. تست گرفتن از تعداد زیادی از افراد در شرایطی که کشور محدودیت منابع دارد و تست‌ها نیز هدفمند نیست شاید سیاست درستی نباشد؛ در کشور ما روزانه 100 هزار تست انجام می شود و هزینه این تست‌ها روزانه حدود 30 میلیارد تومان می‌شود؛ این در حالی است که تصمیم کادر درمان برای درمان بیماران بر اساس نتیجه تست کرونا تغییری نمی‌کند زیرا اگر تست فرد منفی باشد اما علائم کرونا داشته باشد، احتمال منفی کاذب بودن تست وجود دارد و اگر مثبت باشد نیز درمان‌ کرونا در موارد سرپایی و خفیف، درمان علامتی است.

عضو کمیته علمی کرونا درباره اهمیت پایش روند همه‌گیری کرونا در کشور ادامه داد: ما در نیمه دی ماه اعلام کردیم که نسبت به روزهای گذشته افزایش موارد ابتلای سرپایی را مشاهده می‌کنیم و این بدان معنا بود که در آن زمان باید مداخلاتی نظیر محدودیت‌ها را اعمال می‌کردیم. اگر در آن زمان مدارس و دانشگاه‌ها و امتحانات حضوری نمی‌شد و به شیوع اومیکرون توجه بیشتری می‌شد تا میزان ابتلا کاهش یابد، مدیریت بهتری صورت می‌گرفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها