کد خبر: 538317
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۱۳:۵۳:۴۳
| |

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان:

رشد جمعیتی تحصیلات تکمیلی در کشور به شدت افزایش یافته است

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: با توجه افزایش جمعیت دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری نیاز به خوابگاه‌های متاهلین بیشتر شده است که در این زمینه استفاده از کمک‌های خیّرین ضروری است.

رشد جمعیتی تحصیلات تکمیلی در کشور به شدت افزایش یافته است
کد خبر: 538317
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۱۳:۵۳:۴۳

هاشم داداش‌پور،معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در آیین معارفه سرپرست دانشگاه شهید باهنر کرمان و تجلیل از ریاست سابق این دانشگاه گفت: روند رشد جمعیتی تحصیلات تکمیلی در کشور به شدت افزایش یافته و حدود ۳۰ درصد از دانشجویان کشور، دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند و دانشجویان این مقاطع نیازهایی دارند که یکی از آن‌ها، خوابگاه‌های متاهلی است و در این حوزه نیاز به تلاش بیشتر داریم.

به گزارش خبرآنلاین، داداش‌پور تصریح کرد: دانشگاه‌های برتر دنیا عمده رشد خود را مدیون افراد و نهادهای خیّر و نیک اندیش هستند و مردم جامعه که سرمایه‌گذاری کرده‌اند و اگر قرار است دانشگاهی رشد یافته و به سمت اثرگذاری در جامعه برود، این امر جز با کمک افراد نیک اندیش میسر نمی‌شود.

وی در پایان از خدمات محمدعلی طاهر رئیس سابق دانشگاه شهید باهنر کرمان تقدیر و برای حسین اکبری فرد آرزوی موفقیت کرد.

 محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: جریان علمی کشور دارد به خوبی پیش می‌رود و قرار گرفتن دانشگاه شهید باهنر در زمره ۱۰ دانشگاه برتر کشور جای تقدیر از همه مدیران و کارکنان این دانشگاه دارد.

وی افزود: دکتر طاهر در دوران مدیریت خود در دانشگاه وضعیت بودجه‌ای دانشگاه را تغییر و رشد داد و در توسعه علمی جزو ۱۰ دانشگاه برتر قرار گرفت.

زاهدی تصریح کرد: دانشگاه شهید باهنر کرمان، مشکلاتی دارد اما مهم این است که مدیران دانشگاه با اراده و رهنمودهای بنیان‌گذار دانشگاه در چارچوب اسناد بالادستی کشور گام بردارند تا بتوانند رتبه دانشگاه را به جایگاه سوم و چهارم ارتقاء بدهند و این ظرفیت در کرمان و دانشگاه شهید باهنر وجود دارد و باید با همدلی و همراهی کار را پیش ببریم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: از ابتدا تاکنون برای دستاوردهای دانشگاه شهید باهنرکرمان زحمات زیادی کشیده شده و رویکرد همه توسعه دانشگاه بوده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها