کد خبر: 537962
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۵ ۱۰:۳۶:۴۵
| |

ذخیره سد کرج به پایین‌ترین حد خود رسید

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت منطقه ای البرز از کاهش بارش و نزولات جوی در بهار ۱۴۰۰ تا یک پنجم سال های گذشته و کاهش حجم مخازن دو سد استان تا ۴۰ درصد و رسیدن ذخیره سد کرج به تراز مینیمم خبرداد.

ذخیره سد کرج به پایین‌ترین حد خود رسید
کد خبر: 537962
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۵ ۱۰:۳۶:۴۵

سعید نقدی، مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت منطقه ای البرز،  درخصوص ظرفیت موجودآب سدهای طالقان و امیرکبیر در استان البرز، اظهار کرد: در حال حاضر حجم مخازن دو سد استان البرز حدود ۳۰ تا ۴۰‌درصد کاهش داشته، در سد کرج میزان آب در تراز مینیمم است که این امر در سال های ۷۴ و ۷۹ نیز تحربه شده است.

به گزارش فارس، وی کاهش مخازن سدهای البرز را به دلیل بارش های کم در فصل بهار سال جاری و افرایش مصرف روزانه آب ذکر کرد و افزود: میزان بارش در فصل بهار ۱۴۰۰ یک پنجم بارش متوسط در بهار سال های گذشته بوده است روان آب بسیار کمی تولید شد که بتواند حجم مخازن سدها را تامین کند و چاه ها نیز سریعتر شروع به تخلیه کردند.‌

این مقام مسؤول گفت: اگرچه همکارانم در مدیریت بهره برداری سدها تلاش کردند حجم مخازن سدها را مدیریت کنند تا دوره آبگیری فرا برسد، اما افزایش مصارف آب کار راسخت تر کرد. امیدواریم بارش ها در اسفند و بهار به حد نرمال باشد تا بتوانیم سدها را آبگیری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود ۴ قنات فعال در منطقه ایپک، یادآور شد: شرکت آب منطقه ای فقط کنترل کیفی و کمی حرایم قنات را بر عهده دارد وهیچ اختیاری برای تصمیم گیری و هدایت آب قنات ها که در فصول غیر زراعی جاری می‌شود، ندارد. 

نقدی در بخش دیگری از سخنانش در مورد چاه های غیرمجاز استان گفت: در شرکت آب منطفه ای البرز برنامه های مختلفی برای تعادل بخشی، شناسایی، انسداد و پرکردن چاه های غیرمجاز داریم. اما بهترین روش کنترل آگاهی بخشی مردم است که می تواند از حفر چاه‌های غیرمجاز جلوگیری کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها