کد خبر: 537773
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۴ ۱۲:۱۶:۲۰
| |

با ورود دادگستری استان مازندران:

حکم تخریب ۱۳ ساختمان در حاشیه رود چالوس صادر شد

رئیس کل دادگستری مازندران از صدور حکم تخریب ۱۳ ساختمان درحاشیه رودخانه چالوس خبر داد.

حکم تخریب ۱۳ ساختمان در حاشیه رود چالوس صادر شد
کد خبر: 537773
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۴ ۱۲:۱۶:۲۰

اکبری در خصوص حکم تخریب ۱۳ ساختمان در حاشیه رودخانه چالوس، عنوان کرد: پس از وقوع سیل در استان، مشخص شد بسیاری از این خسارات ناشی از ساخت ‌وساز‌های بی‌رویه و تجاوز به حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها بوده که مسئولان قضایی استان در سال‌های اخیر بار‌ها بر اصلاح آن تأکید کرده اند اما با بی توجهی برخی نهاد‌های متولی مواجه شده است.

به گزارش مرکز رسانه ای قوه قضائیه، وی در ادامه با اشاره به دستور ویژه رئیس قوه قضائیه مبنی بربرخورد باساخت و ساز‌های غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها گفت: ساخت و ساز در بستر رودخانه  به مانعی در مسیر هدایت سیلاب‌ها تبدیل می‌شود بنابراین باید همگان به قوانین پایبند بوده و اقدام خلاف قانون برای همه خط قرمز باشد.

رئیس دستگاه قضایی استان در ادامه اظهار کرد: با ورود دادستان شهرستان چالوس به این موضوع برای متجاوزان به حریم رودخانه چالوس، ۲۵ پرونده قضایی  تشکیل شد که حکم تخریب ۱۳ مرکز اقامتی و تفریحی در چهارم  بهمن‌ماه سال جاری صادر  و ۷ پرونده در جریان رسیدگی است.

رئیس کل دادگستری استان مازندران به متجاوزان حریم رودخانه‌ها هشدار داد و گفت: رودخانه چالوس از منابع مهم منطقه است و درگذشته محل رشد گونه‌های مختلف ماهی بود اما ساخت و ساز اماکن تفریحی در حاشیه این رودخانه و ورود فاضلاب سبب آلودگی این رودخانه مهم شده است.

وی افزود: به همه رستوران داران و افرادی که در حاشیه رودخانه چالوس مراکز تفریحی و گردشگری دارند اعلام  می‌کنیم  علاوه بر رعایت حریم رودخانه از ریختن پساب و فاضلاب در بستر این رودخانه خودداری کنند در غیر اینصورت با تشکیل پرونده در محاکم قضایی این مراکز تخریب می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها