کد خبر: 529441
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۱۴:۵۷:۱۶
| |

محمدرضا عدالتخواه، رییس کل دادگستری:

استان همدان رتبه دوم مصالحه در کشور را کسب کرده است

رییس کل دادگستری استان همدان گفت که براساس آمارهای موجود ۴۸ درصد پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف این استان منجر به مصالحه شده به نحوی که همدان رتبه دوم استان های کشور در این عرصه را از آن خود کرده است.

استان همدان رتبه دوم مصالحه در کشور را کسب کرده است
کد خبر: 529441
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۱۴:۵۷:۱۶

«محمدرضا عدالتخواه» روز چهارشنبه در جمع اعضای شوراهای حل اختلاف و آیین رونمایی از طرح ابتکاری وکلای مصلح دادگستری استان همدان، اظهار داشت: ۶۳۴ نفر در شوراهای حل اختلاف این استان مشغول به کار و خدمت رسانی هستند و در ۲۶ماه گذشته ۲۳۱ هزار فقره پرونده به شعب حل اختلاف استان وارد شده است. 

به گزارش ایرنا، وی افزود: در همین ارتباط ۲۳۲ هزار پرونده از مهر سال ۹۸ تا پایان آبان ماه امسال در شورای های حل اختلاف استان همدان بررسی و مختومه شده و هفت هزار پرونده دیگر نیز باقی مانده است. 

عدالتخواه گفت: اگرچه شورای حل اختلاف بر پایه و اساس درستی بنا نشده ، اما شاغلان در این نهاد زحمات زیادی کشیده و بخش قابل توجهی از دعاوی و مباحث مطرح شده را حل و فصل می کنند. 

رییس کل دادگستری استان همدان خاطرنشان کرد: شوراهای حل اختلاف به صورت افتخاری پایه ریزی شد اما جوانانی که با مدرک کارشناسی و بالاتر به این حوزه وارد شده اند انتظار دریافت حقوق و تامین آینده خود را دارند. 

وی همچنین از فعالیت هیات‌های صلح و صبر در استان همدان خبر داد و افزود: این طرح با مشارکت ۲ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان آغاز شده که دانشجویان به صورت داوطلبانه عنوان صلح یار را دریافت می کنند. 

رییس کل دادگستری استان همدان همچنین با اشاره به طرح ابتکاری وکلای صلح نیز گفت: مطالعات این طرح انجام شده و تاکنون ۳۰۰ وکیل در این طرح مشارکت داشته اند. 

عدالتخواه تصریح کرد: وکلا پس از امضای میثاق نامه عضو این طرح می شوند و تاکنون ۴۵۳ فقره پرونده برای بررسی به این طرح ارجاع شده است.

 آیین رونمایی از طرح ابتکاری وکلای مصلح دادگستری استان همدان با حضور معاون رییس قوه قضاییه و رییس مرکز توسعه حل اختلاف کشور برگزار شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها