کد خبر: 534985
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ۱۲:۵۰:۲۸
| |

استاندار سیستان و بلوچستان:

تزریق دز سوم واکسن نقش مهمی در پیشگیری از امیکرون دارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تزریق دز سوم واکسن کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نقش مهمی در جلوگیری از ابتلا به اُمیکرون دارد.

تزریق دز سوم واکسن نقش مهمی در پیشگیری از امیکرون دارد
کد خبر: 534985
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ۱۲:۵۰:۲۸

حسین مدرس‌خیابانی،استاندار سیستان و بلوچستان روز شنبه در حاشیه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا  اظهارداشت: میزان شیوع کرونا از سویه اُمیکرون موج ششم این ویروس را در کشور ایجاد کرده و  تقریبا می‌توان گفت که رنگبندی شهرستان‌ها از لحاظ وضعیت کرونایی در سیستان و بلوچستان تغییر کرده است

به گزاش ایرنا، وی ادامه داد: چندی پیش رنگبندی وضعیت کرونایی همه کشور تقریبا آبی بود اما در همین روز که خدمت شما هستیم ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان رنگ‌بندیشان زرد است و ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همه کسانی که سه ماه از تزریق دُز دوم واکسن کرونایشان می‌گذرد در معرض ابتلا به اُمیکرون قرار دارند از اینرو خواهش ما از همه شهروندان این است که تزریق دُز سوم واکسیناسیون را جدی بگیرند.

وی بیان کرد: دلیل اینکه سیستان و بلوچستان نصف میانگین کشور پوشش تزریق واکسیناسیون دارد این است که بعضی‌ها به اعتبار اینکه واکسن آسترازینکا زدند منتظرند که ۶ ماهشان تمام و ثبت شود اما باید توجه داشت حتی اگر دُز دوم هم آسترازینکا تزریق شده باید حتما بعد از سه ماه دُز سوم را تزریق کنند.

مدرس خیابانی با بیان اینکه اگر واکسیناسیون دُز سوم کرونا به تعویق بیافتد آنتی‌بادی و ایمنی بدن کاهش پیدا می‌کند گفت: باید تلاش کنیم در اقشار هدف شامل نیروهای مسلح، اصناف و بانک‌ها یک ضمانت اجرایی برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا  قرار داده شود.

وی ادامه داد: درخواستم از والدین دانش‌آموزان این است که  علائم امیکرون با سرماخوردگی خیلی شبیه است بنابراین امروز مصوب شد که والدینی که دانش‌آموزانشان هرگونه علائم سرما خوردگی دارند از حضورشان در مدرسه جدا خودداری شود. 

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: شیوع کرونا در برخی از شهرستانهای جنوبی استان زیادتر شده به همین سبب مقرر شد با اختیاراتی که مدیرکل آموزش و پرورش دارد نسبت به مجازی کردن برخی از مدارس اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر میخواهیم اصناف و کسب و کارهایمان تعطیل نشود و اقتصاد استان نیمه‌فعال نباشد همه باید پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و تزریق دُز سوم واکسن کرونا را رعایت کنیم تا با کمترین خسارت از موج ششم عبور کنیم.

مدرس خیابانی با تاکید بر اینکه اثرگذاری رسانه در آگاهی‌بخشی به مردم در زمینه کرونا فوق‌العاده است افزود: هر کسی که بیش از سه ماه از تزریق دُز دوم واکسن کرونایش گذشته حتما باید برای تزریق دُز سوم این واکسن اقدام کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها