کد خبر: 534980
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ۱۲:۴۱:۴۴
| |

ضرغامی، وزیر گردشگری و میراث فرهنگی اعلام کرد:

حذف مجوزهای صنایع دستی در حوزه تولیدات خانگی

وزیر گردشگری از حذف مجوزهای صنایع دستی در حوزه تولیدات خانگی خبر داد.

حذف مجوزهای صنایع دستی در حوزه تولیدات خانگی
کد خبر: 534980
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ۱۲:۴۱:۴۴

عزت الله ضرغامی در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اظهار داشت: حلقه گم شده جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۲ سال گذشته گردشگری است و با توجه به جایگاه اقتصادی و فرهنگی‌ که دارد، باید عقب ماندگی های موجود را جبران کنیم.

به گزارش فارس، وی افزود: ما در این مدت به سمت زیرساخت ها رفتیم، باید موانع را برداریم و معرفی درستی از توانمندی هایمان داشته باشیم.

وزیر گردشگری با بیان اینکه نمایشگاه امسال چیزی از نمایشگاه فیتور اسپانیا کم ندارد، گفت: صرفاً ابنیه تاریخی و اکوتوریسم ما فوق العاده نیست، حداقل ۲۰ حوزه مهم دیگر را داریم که به واسطه آنها حداقل در منطقه جایگاه ویژه ای داریم.

ضرغامی با تأکید بر اینکه ما در وزارتخانه به دنبال برداشتن موانع و فراهم کردن تسهیلات برای فعالان این عرصه هستیم، گفت: تا پایان سال نشست بسیار مهمی تحت عنوان «تفویض اختیار» در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواهیم داشت.

وی افزود: بسیاری از اختیارات تجمیع شده و موانع جدی برای گردش کارها ایجاد می کند، ستادی به ریاست آقای دارابی تشکیل شده تا ده ها مسئولیت و وظیفه انباشته شده را که باعث کندی کار و بروکراسی خسته کننده می شود،  به خود استان ها تفیض کند.

وی ادامه داد: در معاونت صنایع دستی هم مجوزهایی که برای تولیدات خانگی داده می شد برداشته می شود، یعنی با آیین نامه ای که اعلام می شود هر کجای کشور هر مجموعه ای که آمادگی تولید داشته باشد، نیاز به مجوز ندارد فقط در سامانه ای که معرفی می شود اعلام می کنند و ما هم وظیفه نظارتی خودمان را خواهیم داشت، البته کارگاه های بزرگ بحث شان جداست.

ضرغامی با تأکید بر اینکه در حوزه گردشگری بوم گردی باید توسعه بیشتری پیدا کند، گفت: خیلی ها به اتفاقات و حرکت های ضد فرهنگی که ممکن است در خانه های بومگردی رخ دهد اعتراض داشتند، من گفتم فرهنگی ترین حرکت در حوزه گردشگری همین بومگردی ها البته با نظارت همه جانبه است.

وزیر گردشگری تاکید کرد: برخلاف اینکه می گویند هتلدار‌ها مخالف بومگردی هستند، اتفاقاً آنها موافق هستند اما باید نظارت و کنترل صورت گیرد، عده ای می‌گویند باید مراقب قشر خاکستری بود، ما افتخار می کنیم خودمان جزو قشر خاکستری باشیم، آنهایی که خودشان را قشر سفید و قبه نور می دانند مراقب باشند در سیاهی فرو‌ نروند، این تقسیم بندی ها ما را گرفتار کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها