کد خبر: 521175
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۴ ۱۳:۴۹:۲۰
| |

ورود گردشگران روس به ایران پس از لغو ممنوعیت ویزا

نخستین گروه از گردشگران روس پس از لغو ممنوعیت صدور ویزا، وارد ایران شدند.

ورود گردشگران روس به ایران پس از لغو ممنوعیت ویزا
کد خبر: 521175
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۴ ۱۳:۴۹:۲۰

اعتمادآنلاین| روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: این گروه که شامل تورگردانان روسیه است، به دنبال تفاهم این وزارتخانه با آژانس فدرال گردشگری روسیه از خردادماه سال 1400 آماده سفر به کشورمان بودند که به دلیل محدودیت‌های کرونا و توقف ویزای توریستی ایران، سفر آن‌ها به تعویق افتاد. با ازسرگیری صدور ویزا، این تورگردانان روس شب گذشته، پنجشنبه 13 آبان‌ماه، از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد تهران شدند.

با توجه به توافقی که بین ایران و روسیه شده، قرار بود رویدادهای گردشگری بین دو کشور توسعه پیدا کند که گسترش ویروس کرونا مانع از آن شد.

ایران و روسیه در خردادماه 1400 برنامه اجرایی موافقت‌نامه «لغو روادید گروهی گردشگری» را امضا کردند که بر آن اساس، شهروندان دو کشور به صورت گروهی از 5 تا 50 نفر از طریق آژانس مسافرتی و بدون ویزا می‌توانند به ایران و روسیه سفر کنند. اعتبار زمانی اجرای این تفاهم‌نامه تا 2023 تعیین شده است. با وجود این تفاهم‌نامه، اما شهروندان دو کشور در سفرهای انفرادی و بدون آژانس همچنان باید ویزا دریافت کنند. پیش‌تر گفته شده بود برای اجرایی شدن لغو روادید سفرهای گروهی اتباع ایرانی و روس، به لحاظ قانونی و دیپلماتیک لازم است بین وزارت امور خارجه دو کشور یادداشت دیگری مبادله شود.

تورگردان‌های روس قرار است به مدت یک هفته در ایران بمانند و به شهرهای کرمان، شیراز و اصفهان و همچنین کویر لوت سفر کنند.

روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین تاکید کرده است: این گروه از گردشگران منطبق با دستورالعمل «نحوه حضور گردشگران خارجی در شرایط کرونا» در بستری ایمن با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از جاذبه‌های گردشگری کشور دیدن می‌کنند.

صدور روادید گردشگری ایران از اوایل سال 1399 با همه‌گیری ویروس کرونا و لغو پروازهای بین‌المللی، متوقف شد. در آبان‌ماه 1400 با دستور رییس‌جمهور و مصوبه ستاد ملی کرونا، صدور این ویزا از سرگرفته شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها