کد خبر: 531299
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ۱۳:۱۴:۱۹
| |

استاندار فارس اعلام کرد:

اختصاص بودجه به تالاب های پریشان وبختگان

استاندار فارس گفت: تا پایان دی ماه قرارگاه آب استان فارس با هدف مدیریت منابع آبی استان و حفظ تالاب‌ها و منابع آبی استان تشکیل خواهد شد.

اختصاص بودجه به تالاب های پریشان وبختگان
کد خبر: 531299
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ۱۳:۱۴:۱۹

محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس صبح یکشنبه در کارگروه حفظ و نگهداری تالاب‌های استان بیان کرد: تمامی دستگاه‌های مرتبط با حوزه منابع آبی استان در قرارگاه آب استان فارس عضو هستند و باید نسبت به اجرای تکالیف محول شده اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: با توجه به سفر رئیس قوه مقننه به استان فارس و حضور در شهرستان‌های نی ریز و موارد مقرر شده تا اعتبار ویژه ای برای حفظ و احیا تالاب‌های بختگان و پریشان در بودجه سال ١۴٠١ لحاظ شده تا بتوان نسبت به اجرای طرح‌های احیایی در این مناطق اقدام کرد.

استاندار فارس از اجرایی شدن قرارگاه آب در استان فارس تا پایان دی ماه خبر داد و فرمانداران استان را مکلف بر نظارت بر فعالیت‌های اجرایی در این حوزه نمود.

عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس افزود: مطالبات مربوط به حفاظت از تالاب‌ها و محیط زیست باید از فرمانداران خواسته و فرمانداران توجیه شوند؛ محیط زیست فقط نظارت بر اجرا کند.

ایمانیه در ادامه به فعالیت‌های دانشگاه شیراز در خصوص احیا تالاب‌های استان پرداخت و ادامه داد: دانشگاه شیراز باید برنامه ریزی جامعی در خصوص ١٣ تالاب استان داشته باشد تا تمامی تالاب‌ها در یک راستا احیا شوند.

او از رایزنی با فولاد نی‌ریز برای کمک به حفاظت محیط زیست خبر داد و افزود: استفاده از فاضلاب و پساب نی‌ریز برای صنعت، استفاده خط انتقال آبی که از خلیج فارس تا سیرجان آمده و استفاده از سد چشمه عاشق برای کشاورزی و صنعت مواردی است که با فولاد نی‌ریز صحبت شده تا انجام شود که نتیجه این امر حفاظت بیشتر از منابع آب است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها