کد خبر: 531165
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۱۷:۵۷:۴۷
| |

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

حفظ تداومِ کارکرد زیرساخت‌ها اولویت اصلی پدافند غیرعامل است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه فشار همه جانبه و حداکثری دشمن شکست خورده است، گفت: حفظ تداومِ کارکرد زیرساخت‌ها خط قرمز و اولویت اصلی پدافند غیرعامل است.

حفظ تداومِ کارکرد زیرساخت‌ها اولویت اصلی پدافند غیرعامل است
کد خبر: 531165
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۱۷:۵۷:۴۷

سردار غلامرضا جلالی، امروز(شنبه، ۱۸ دی‌ماه) در نشست شورای پدافند غیرعامل در استانداری اصفهان در تحلیل شرایط امروز کشور با بیان اینکه ما در یک تقابل راهبردی با دشمن هستیم، گفت: در این شرایط تهدیدات ترکیبی و چند وجهی شده است و آنها به دنبال فشار همه جانبه و حداکثری هستند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه قدرت نظامی و اراده فرماندهی برای پاسخ به تهدیدات سبب شده دشمن از این عرصه ناامید شده است، گفت: آنها تلاش دارند تا در بخش مادون جنگ نظامی از تمام مولفه‌های قدرت خود علیه نقاطی که احتمال می‌دهند کشور ما دارای ضعف است، استفاده کنند. هرچند اکنون تمام برنامه‌های آنها با شکست مواجه شده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور یکی از مولفه‌های قدرت دشمن را تسلط بر مدیریت فضای سایبری و  زیرساخت‌های سایبری جهانی عنوان کرد و گفت: بر همین مبنا شاهد هستیم بخش عمده‌ای از برنامه‌ها و سناریوهای دشمن از طریق جنگ سایبری در لایه‌های مختلف مانند جنگ سایبری علیه زیرساخت‌ها و جنگ شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.

جلالی با اشاره به حمله سایبری صورت گرفته به سامانه هوشمند توزیع سوخت، گفت: بر این مبنا موضوع تقویت رعایت الزامات و ضوابط پدافند غیرعامل به ویژه در حوزه سایبری یک موضوع فوری و ضروری برای زیرساخت‌ها و دارایی‌های کشور است.

وی با تاکید بر اینکه در هر حوزه با برنامه خاص پدافندی باید آسیب پذیری‌های احتمالی شناسایی و برطرف شود، گفت: همچنین باید برنامه‌های واکنش اضطراری و تضمین کارکرد خدمات برای هر یک از زیرساخت‌ها تهیه و به طور عملیاتی تمرین شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور مقابله با تاکتیک‌های روانی و شناختی دشمن در حوزه حملات سایبری را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: بخشی از مدیریتِ چنین چالش‌هایی از طریق ظرفیت‌های رسانه‌ای انجام می‌شود.

در پایان این نشست حکم ریاست شورای پدافند غیرعامل استان اصفهان که به امضای سرلشکر پاسدار محمد باقری رسیده است به استاندار اصفهان اعطا شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها