غلامرضا جلالی رئیس پدافند غیرعامل کشور:

دشمن می‌تواند با نفوذ در سیستم هوشمند، مدیریت شهری ما را در دست بگیرد

رئیس پدافند غیرعامل کشور گفت:با پیشرفت تکنولوژی و فضای سایبری، کنترل دولت کاهش و تهدیدات افزایش یافته است.

دشمن می‌تواند با نفوذ در سیستم هوشمند، مدیریت شهری ما را در دست بگیرد
کد خبر: 243337
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۵ ۱۰:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سردار غلامرضا جلالی در همایش ملی «پدافند غیر عامل و افزایش بازدارندگی سایبری در سایه حماسه حسینی» که صبح امروز سه شنبه ( 15 آبان ) در سالن همایش های شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار داشت: با ابراز دشمنی استکبار جهانی ما شاهد رویکردهای نوین و جدیدی در دشمنی آمریکا با ایران هستیم.

وی افزود: با اقدامات دفاعی وزارت دفاع و نیروهای مسلح به بازدارندگی نظامی رسیده ایم و به همین دلیل دشمن به سمت جنگ اقتصادی و تحریم رفته است.

سردار جلالی استراتژی جدید آمریکا علیه ایران را جنگ ترکیبی دانست و گفت: دشمن مردم را هدف اصلی اقدامات ضد ایران قرار داده و با ابزار رسانه، سایبر و شبکه های اجتماعی اهداف خود را دنبال می کند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند جنگ نخواهد شد و مذاکره هم نمی‌کنیم، گفت: راهبردی که مقام معظم رهبری انتخاب کرده اند، رویکرد مقاومت است و بنابراین استراتژی و راهبرد های ما هم باید بر همین اساس اتخاذ شود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در ادامه به توسعه فضای سایبری و اینترنت اشیا و اینترنت مردم اشاره کرد و گفت: با پیشرفت تکنولوژی و فضای سایبری، کنترل دولت کاهش و تهدیدات افزایش یافته است.

وی هوشمندسازی اشیاء را یک تهدید برای کشور دانست و افزود: هوشمندسازی اشیاء موجب ارتباط اجزا سیستم، تبادل داده ها، برنامه ریزی و کنترل از راه دور می‌شود و به همین دلیل امکان نفوذ دشمن و کنترل از راه دور می‌تواند به آنها بدهد.

سردار جلالی با بیان اینکه ما امروز با سیل هوشمندسازی اشیاء و دارایی هایمان و به نوعی با شهر هوشمند روبرو هستیم، ادامه داد: بر این اساس دشمن می تواند با نفوذ در سیستم هوشمند، مدیریت شهری ما را در دست بگیرد و به همین دلایل وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار سنگین می شود زیرا سازمان های مختلف به میزان وابستگی به سایبر، در معرض تهدید هستند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به حادثه بهمن ماه اهواز، گفت: حوادث اهواز نشان داد که کارکرد زیرساخت های ما به چه میزان وابسته به برق است و اگر این میزان وابستگی ها را مدیرت نکنیم، با مشکل روبرو می شویم.

وی ادامه داد: در جلسات پدافند غیر عامل به این جمع بندی رسیدیم که در هر سازمان برای ادامه تداوم کارکرد زیرساخت ها یک ژنراتور برق اضطراری وجود داشته باشد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در ادامه به تهدیدات سایبری در حوزه پول و ارز اشاره کرد و گفت: دارایی های ما در حال تغییر ماهیت هستند و باید با ایجاد راهکار های عملی و مناسب از آنها محافظت کنیم.

سردار جلالی گفت: در پدافند غیر عامل باید تلاش کنیم تا میزان آسیب پذیری را کاهش و کنترل حوزه های مختلف را در اختیار داشته و تداوم کارکرد زیرساخت ها را در شرایط مختلف ادامه دهیم و باید برای همه حوزه ها طرح پاسخ به تهدید و با آموزش مناسب و برگزاری رزمایش های متعدد آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدات دشمن داشته باشیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها