وزیر ارشاد:

2 درصد اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها به حوزه فرهنگ اختصاص می‌ِیابد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ولت و رییس جمهور کار مهمی را انجام داده و قرار است دو درصد از مجموع اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی به حوزه فرهنگ اختصاص یابد.

2 درصد اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها به حوزه فرهنگ اختصاص می‌ِیابد
کد خبر: 530736
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۶ ۰۹:۱۳:۳۵

محمد مهدی اسماعیلی در بدو ورود به استان مرکزی در اراک، مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان استان قرار گرفت.

​به گزارش فارس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان مرکزی پیشنیه تاریخی و فرهنگی بسیار بالایی دارد.

محمد مهدی اسماعیلی افزود: در سفرهای استانی بنا داریم در همه حوزه‌های فرهنگی و تمدنی کشور حضور مستقیم یافته و با اهالی فرهنگ و هنر شهرستان‌ها به صورت مستقیم دیدار و گفت وگو کنیم.

وی تصریح کرد: بازدید از طرح‌های فرهنگی و هنری استان‌ها از دیگر برنامه‌های سفرهای استانی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در سفر به استان مرکزی نیز این برنامه‌ها را به مرحله اجرا در خواهیم آورد، این سفر مقدمه‌ای بر سفر رئیس جمهور به استان است که امیدواریم بتوان در این سفر موضوعات و پروژه‌های فرهنگی که نیاز به حمایت ویژه دارد را با استاندار جمع بندی کرده و در سفر رئیس جمهور جزو طرح‌های مصوب پیشنهاد دهیم.

اسماعیلی با اشاره به مشکلاتی که دولت در بحث بودجه با آن مواجه است، بیان کرد: دولت و رییس جمهور کار مهمی را انجام داده و قرار است دو درصد از مجموع اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی به حوزه فرهنگ اختصاص یابد.

وی گفت: پیش بینی می‌شود با این طرح دو اتفاق خوب رقم بخورد که یکی زمینه سازی مدیریت سیاست‌گذاری واحد در هزینه کرد بودجه‌های فرهنگی و دیگری جهش در اعتبارات فرهنگی و جبران عقب‌ماندگی‌های فرهنگی و هنری باشد، چراکه اغلب دستگاه‌ها این هزینه‌ها را انجام می‌دادند اما اینکار خارج از یک مدیریت متمرکز انجام می‌شد.

حضور در بهشت زهرای اراک و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، حضور در آئین تشییع شهید گمنام، بازدید از تالار مرکزی و مجتمع ستارگان اراک، بازدید از بقعه متبرکه امامزادگان ۷۲ تن ساروق، حضور در گلزار شهدای فراهان و بازدید از موزه فراهان از برنامه های وزیر ارشاد در استان مرکزی است.

وی همچنین به شهرستان آشتیان نیز سفر خواهد کرد و حضور در گلزار شهدا، بازدید از مجتمع فرهنگی علامه آشتیانی، بازدید از کتابخانه و کافه کتاب عباس اقبال آشتیانی، مجموع برنامه‌های اسماعیلی در این شهرستان است و پس از آن راهی شهرستان تفرش شده و در آئین اختتامیه سوگواره یاس نبوی شرکت خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها