کد خبر: 530718
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۶ ۰۸:۰۴:۴۹
| |

نمازی، عضو شورای مرکزی کارگزاران :

دولت مدام وعده و شعار می‌دهد/ دولت رئیسی مصداق ضرب‌المثل آشپز که دوتا شد است

نمازی این همه وعده دادن دولت را در نتیجه بی‌عملی آن دانست و تاکید کرد که این رویه عاقب خوشی نخواهد داشت.

دولت مدام وعده و شعار می‌دهد/ دولت رئیسی مصداق ضرب‌المثل آشپز که دوتا شد است
کد خبر: 530718
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۶ ۰۸:۰۴:۴۹

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد که به نظر می‌رسد کم‌اثرین فرد در تیم اقتصادی دولت باشد اخیر گفته که از این پس ماهی یک خبر خوب خواهیم شنید! قبل از او هم محسن رضایی که معاون اقتصادی رئیسی است اصرار داشت تا پایان آذر خبر خوبی می‌دهد و نهایتا معلوم شد منظورش افزایش یارانه نقدی در دی ماه بود و این خبر هم تکذیب شد! خود رئیس جمهور نیز کم وعده نداده و مدام از کنترل و مهار تورم که به زودی محقق خواهد شد، می‌‎گوید. در واقع آنقدر وعده وعید می‌دهند که انگار هنوز در دوره رقابت‌های انتخاباتی هستیم. چرایی این رویه و آثار آن موضوع گفت‌وگویی است که با علی‌محمد نمازی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب انجام دادیم.

به گزارش نامه نیوز، این عضو شورای مرکزی کارگزاران گفت: «رفتار درست این است که دولت اخباری را در ارتباط با اقدامات انجام شده به مردم بدهد یعنی اول اقداماتی که برای مردم و کشور مفید است را انجام دهند و بعد خبر آن را به مردم بدهند منتها شاهدیم که در خلا چنین اقداماتی اجازه نمی‌دهند فضا خالی بماند و مدام وعده و شعار می‌دهند.»

وی افزود: «تجربه هم نشان داده که هم وعده‌های انتخاباتی عملیاتی نشده و هم حرف‌هایی که در این 5، 6 ماه بیان شده است محقق نشده است. دلیل اصلی این همه شعار دادن آن است که دستشان خالی است و حرفی برای گفتن ندارند».

او در پاسخ به اینکه تا کی می‌توان با این رویه جو را آرام کرد؟ گفت: «این رویه برای اصولگرایان و آقای رئیسی اصلا جواب نمی‌دهد. مردم این حرف‌ها را باور نمی‌کنند چون اینها بارها آزموده شده و ناموفق بودند. به قول آن جمله طلایی امام یک نانوایی را هم نمی‌توانند اداره کنند. حالا اگر یک شخصیت با عملکرد مقبول وعده دهد، مردم قدری فرصت دهند و منتظر بمانند اما این‌هایی که الان روی کار آمده‌اند چنین سابقه‌ای ندارند. حرف‌هایی مثل اینکه 5 میلیون مسکن می‌سازیم، اشتغال ایجاد می‌کنیم و ... هیچ یک از سوی مردم جدی گرفته نشده است».

نمازی درباره تبعات این همه وعده دادن و عدم تحقق وعده‌ها نیز گفت: « حتما تحقق پیدا نکردن وعده‌ها اعتماد مردم را سلب می‌کند. مقامات و مسئولان باید بدانند که هر وعده‌ای که عملیاتی نشود به اعتماد مردم بیشتر لطمه می‌زند و موجب یاس می‌شود. حال آنکه مایوس شدن مردم خیلی خطرناک است. نباید اجازه داد که امید مردم از بین برود. آقایان مسئول باید متوجه باشند که اگر هیچ حرفی نزنند بهتر از آن است که مدام وعده‌هایی بدهند که محقق نمی‌شود».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب از رئیسی به خاطر انتخاب محسن رضایی به عنوان معاون اقتصادی انتقاد کرد و گفت: «ما وزیر اقتصاد داریم، این اینکه در عین حال یک معاون اقتصادی داشته باشیم و معاون اول فرمانده اقتصادی باشد نتیجه خوبی ندارد. چهار نفر را متولی اقتصاد کشور کرده‌اند. یک ضرب‌المثل ایرانی می‌گوید آشپز که دو تا شود آش یا شور می‌شود یا بی‌نمک. عملکرد این دولت در حوزه اقتصاد مصداق همین ضرب‌المثل است».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها