کد خبر: 530695
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۱۸:۲۵:۵۵
| |

آموزش‌و‌پرورش واقعا می‌خواهد قبرستان‌گردی و بهشت‌زهرا گردی راه بیندازد!

بهشت زهرا هم می‌تواند یک موقعیت تربیتی خوب باشد، اما اینکه ما دانش آموز را چطور در این موقعیت تربیتی قرار بدهیم نکته بسیار مهمی است.

آموزش‌و‌پرورش واقعا می‌خواهد قبرستان‌گردی و بهشت‌زهرا گردی راه بیندازد!
کد خبر: 530695
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۱۸:۲۵:۵۵

اسماعیل بحری‌زاده قائم مقام معاون وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانش‌آموزی درباره پیشنهاد بهشت‌گردی (بهشت‌زهرا گردی) دانش آموزان از سوی شهردار تهران اظهار داشت: بهشت زهرا به عنوان مکانی است که تاریخ انقلاب در تمام صحنه و عرصه‌های مهم‌اش به نوعی با شهدایی که در بهشت زهرا هستند، ارتباط برقرار می‌کند، از این رو وظیفه ما این است تا دانش آموزان برای حفظ ارزش‌های انقلاب، با بهایی که صرف شده تا این انقلاب به وجود بیاید، آشنا شوند.

به گزارش ایلنا، وی افزود: در عین حال با توجه به اینکه دانش آموزان در رده‌های سنی مختلفی قرار دارند برای انجام این کار تربیتی و فرهنگی باید ظرافت‌های خاص هر دوره در نظر گرفته شود. در بحث روانشناسی تربیتی نکات بسیار مهمی است که اگر آن ضرائب و نکات را در نظر نگیریم ممکن است که نتیجه عکس حاصل شود.

بحری زاده خاظر نشان کرد: لذا با توجه به شرایط سنی و ویژگی‌های روحی و روانی دانش آموزان، اگر در زمینه‌ها و موضوعات مختلف تربیتی کار شود ما می‌توانیم به اهدافمان برسیم. ضمن اینکه برنامه مذکور نیز می‌تواند یک موقعیت تربیتی فراروی دانش آموزان باشد تا بتوانند با آرمان‌ها و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی آشنا شوند.

قائم مقام معاون وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانش‌آموزی گفت: اگر به اشعار موجود در کتاب‌های درسی توجه کنید، می‌بینید که بعضی از اشعار مربوط به جنگ‌ها و درگیری‌ها است و اگر اشعار را در مقطع سنی مناسب انتخاب نشوند، ممکن است دانش آموز قدرت هضم مطلب را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه بهشت زهرا موقعیت تربیتی خوبی است،‌ گفت: بهشت زهرا هم می‌تواند یک موقعیت تربیتی خوب باشد، اما اینکه ما دانش آموز را چطور در این موقعیت تربیتی قرار بدهیم نکته بسیار مهمی است. اگر این برنامه را به درستی طراحی، مهندسی و نقشه‌پردازی کنیم می‌توانیم نتایج خوبی بگیریم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها