کد خبر: 530536
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۱۸:۴۸:۳۲
| |

وزیر کشور:

شوراها تمرکز خود را بر حل مسائل محلی قرار دهند

​وزیر کشور گفت: اگر شوراها مسائل را در سطح محلی شناخته و درصدد رفع آن باشند نمایندگان دیگر به قانونگذاری و مسائل راهبردی می پردازند.

شوراها تمرکز خود را بر حل مسائل محلی قرار دهند
کد خبر: 530536
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۱۸:۴۸:۳۲

احمد وحیدی وزیر کشور عصر امروز در انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها گفت: شورای عالی، عالی‌ترین نمود جریان انتخابات شوراها از کوچک‌ترین شهرستان‌ها و بخش‌ها در جمهوری اسلامی است.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: این مردم سالاری دینی اولین مساله آن دین و مردم است؛ شورای عالی استان‌ها بهترین نمود این مردم سالاری است.

وحیدی بیان کرد: این شوراها، باید در استان‌ها احساس قرابت و نزدیکی با مردم داشته باشد، اگر مجلس شورای اسلامی را یک نمود دیگر از مردم سالاری بدانیم که مشکلات را باید در سطح ملی حل کنند، شوراها باید مسائل را سطح بومی و شهری حل کنند.

وزیر کشور افزود: اگر شوراها مسائل را در سطح محلی بشناسند و عمل کنند نمایندگان دیگر به قانون گذاری و مسائل راهبردی می‌پردازند و درگیر مشکلات بومی نمی‌شوند.

وی گفت: اینکه شوراها در هرجایی به وظیفه خود برسند را شورای عالی باید نظارت کند تا در سطح محلی و منطقه‌ای یک حکمرانی درستی رخ دهد.

وحیدی تصریح کرد: از زمانی که شوراها پا گرفته است نظارت‌های محلی خیلی انجام نشده و بسیار کم بوده است و باید تکمیل شود و توسعه یابد تا مردم بیش از پیش احساس مشارکت در اداره روستان و شهر خود می‌کنند.

وزیر کشور گفت: حرف و حدیث راجع به شورها زده می‌شود و اگر شورا به وظیفه اصلی خود عمل نکند مهر تأیید این حرف و حدیث‌ها می‌شود.

وی گفت: در مورد شوراها مسائلی مانند پارتی بازی، پاک دستی، مبارزه با فساد و نزدیک بود به مردم همیشه حساسیت زا بوده و مورد توجه مردم قرار گرفته است.

وحیدی گفت: نباید اجازه داد اندک نفراتی بتوانند جایگاه مهم و عظیم شوراها را تضعیف کنند و ذهنیت مردم را بهم بریزند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها